Super User

Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

EK letelepedési engedély

 

EK letelepedési engedélyt az a harmadik országbeli állampolgár kaphat,

 

·         akinek Magyarország területén lakhatása és megélhetése biztosított,

 

·         aki az egészségügyi ellátások teljes körére biztosítottnak minősül, vagy egészségügyi ellátásának költségeit biztosítani tudja,

 

·         akivel szemben kizáró ok nem áll fenn,

 

·         aki a kérelem benyújtását közvetlenül megelőzően legalább öt éven át jogszerűen és megszakítás nélkül Magyarország területén tartózkodott, vagy

 

·         EU kék kártyával rendelkezik, és

 

·         a kérelem benyújtását közvetlenül megelőzően legalább két évig jogszerűen és megszakítás nélkül Magyarország területén tartózkodott, és

 

·         legalább öt évig jogszerűen és megszakítás nélkül az Európai Unió tagállamainak területén tartózkodott.

 

Nem kaphat EK letelepedési engedélyt az a harmadik országbeli állampolgár,

 

·         akinek a letelepedése veszélyezteti Magyarország közbiztonságát vagy nemzetbiztonságát;

 

·         aki kiutasítás vagy beutazási és tartózkodási tilalom, illetve beutazási és tartózkodási tilalmat elrendelő SIS figyelmeztető jelzés hatálya alatt áll;

 

·         aki az engedély megszerzése érdekében hamis adatot, valótlan tényt közölt, vagy az eljáró hatóságot megtévesztette.

 

·         felsőfokú tanulmányok folytatása, illetve szakképzés céljából Magyarország területén tartózkodó harmadik országbeli állampolgár;

 

·         a szezonális munkavállalás céljából vagy önkéntesként Magyarország területén tartózkodó harmadik országbeli állampolgár;

 

·         a diplomáciai vagy egyéb személyes mentesség alapján Magyarország területén tartózkodó harmadik országbeli állampolgár;

 

·         a kérelme véglegessé vált elbírálásáig az a harmadik országbeli állampolgár, aki a magyar menekültügyi hatóságtól menekültkénti elismerését kérte, vagy a menekültügyi hatóságtól ideiglenes vagy kiegészítő védelmet kért;

 

·         a befogadott;

 

·         a menekültügyi hatóság vagy bíróság vagy az Európai Unió tagállama által menekültként elismert vagy kiegészítő védelemben részesített harmadik országbeli állampolgár, ezen jogállása alapján, aki már nem rendelkezik menekült jogállással vagy nem áll kiegészítő védelem hatálya alatt; valamint

 

·         az ideiglenes védelemben részesített harmadik országbeli állampolgár.

 

 

 

FOGALOMMAGYARÁZAT

 

Harmadik országbeli állampolgár

 

Hontalan

 

Megszakítás nélküli tartózkodás

 

 

 

Jogszerű tartózkodásnak minősül

 

·        a száznyolcvan napon belül kilencven napot meghaladó tartózkodásra jogosító vízummal;

 

·        a tartózkodási engedéllyel;

 

·        az ideiglenes letelepedési engedéllyel;

 

·        a bevándorlási engedéllyel, letelepedési engedéllyel vagy nemzeti letelepedési engedéllyel;

 

·        a Harmtv. 30. § (1) bekezdés a) pontja alapján kiállított ideiglenes tartózkodásra jogosító igazolással;

 

·        a külön törvény szerinti tartózkodási kártyával vagy állandó tartózkodási kártyával;

 

·        a menekült státuszt vagy kiegészítő védelem fennállását igazoló okmánnyal;

 

·        a menekültként történő elismerést vagy a kiegészítő védelemben való részesítést megelőzően a menedékjogi kérelem elbírálásának idejére kiadott okmánnyal;

 

·        a külön törvény szerinti, a harmadik ország állampolgárságával rendelkező családtag tartózkodási jogát igazoló okmány kiállítása esetén, a tartózkodási jogot az eljárás idejére tanúsító igazolással

 

Magyarország területén történő tartózkodás.

 

Az öt éves időtartamba felsőfokú tanulmányok folytatása, illetve szakképzés céljából tartózkodó személyek jogszerű tartózkodásának fele számít bele, a diplomáciai vagy egyéb személyes mentesség alapján, továbbá a szezonális munkavállalás céljából vagy önkéntesként Magyarországon töltött időtartam nem számít bele.

 

Az az időtartam, amely során a harmadik országbeli állampolgár menekültként elismert, illetve ideiglenes vagy kiegészítő védelemben részesített személyként tartózkodott Magyarország területén, az öt éves időtartamba beleszámít.

 

Az öt éves időtartamba a menekültként elismert vagy kiegészítő védelemben részesített harmadik országbeli állampolgárnak a menedékjogi kérelme benyújtásának időpontja és a menekültként elismerést vagy kiegészítő védelmet igazoló okmánya kiadásának időpontja közötti időtartam fele számít bele. Amennyiben azonban ez az időtartam a tizennyolc hónapot meghaladja, a teljes időtartam beleszámít.

 

A jogszerű tartózkodás megszakítása esetén a tartózkodási idő számítása újra kezdődik.

 

 

 

A KÉRELEM BENYÚJTÁSA ÉS AZ ELJÁRÁSSAL KAPCSOLATOS INFORMÁCIÓK

 

Feltétele: a kitöltött formanyomtatvány, valamint a kötelező mellékletek benyújtása és az eljárási díj megfizetése.

 

 

 

Az EK letelepedési engedély iránti kérelem előterjesztésére kizárólag az idegenrendészeti ügyindítási elektronikus felületen regisztrálást követően elektronikus úton van lehetőség. Jogi képviselő vagy jogi személy meghatalmazotti eljárása esetén kizárólag elektronikusan nyújthatók be a – az egyébként is elektronikusan indítható – kérelmek. Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos részletes tájékoztatást ide kattintva tekintheti meg.

 

 

 

A korlátozottan cselekvőképes vagy a cselekvőképtelen kiskorú kérelmező helyett a kérelmet a kérelmező törvényes képviselője nyújtja be.

 

 

 

A kérelem benyújtásakor az érvényes úti okmányt be kell csatolni.

 

 

 

Felhívjuk figyelmét, hogy az elektronikus úton benyújtott kérelem akkor tekinthető a hatósághoz érkezettnek, ha a szükséges igazgatási szolgáltatási díjfizetés megvalósult. Továbbá szükséges a befogadásról szóló visszaigazolástól számított 15 napon belül megjelenni az illetékes regionális igazatóság előtt a személyazonosság igazolása, biometrikus adatok és aláírás minta felvételezése, valamint az okiratok elismerése céljából.

 

 

 

A biometrikus adatokat tartalmazó tartózkodásra jogosító okmány kiállítása céljából arcképmás készítésére és hat éves kor feletti kérelmező esetén ujjnyomat rögzítésére kerül sor, amelyet a harmadik országbeli állampolgár tűrni köteles,

 

 

 

Az EK letelepedési engedély kiadása iránti kérelem igazgatási szolgáltatási díja 25.000 Forint, mely összeget elektronikus fizetési eszköz (bankkártya) útján kell a kérelmezőnek  lerónia.

 

 

 

Amennyiben az eljárási díj befizetéséről számlát kíván kérni, kattintson az alábbi linkre:

 

Számla bizonylat kérése eljárási díj befizetéséről

 

 

 

Útlevelében szereplő, a kérelmezővel együtt utazó kiskorú gyermekének felsorolt adatairól „A" betétlapon kell nyilatkoznia, valamint egy darab fényképet kell mellékelnie gyermekről. A betétlapon feltüntetett kiskorú után nem kell külön eljárási díjat fizetnie.

 

A kiskorú harmadik országbeli állampolgárnak a fentieken túl igazolnia kell, hogy szülője vagy törvényes képviselője magyarországi tartózkodásához – a tervezett tartózkodás időtartamára – hozzájárult. A szülői hozzájárulást teljes bizonyító erejű magánokiratba vagy közokiratba foglalt, magyar vagy angol nyelvű fordítással ellátott nyilatkozattal lehet igazolni.

 

 

 

A regionális igazgatóság az EK letelepedési engedély iránti kérelemről a benyújtástól számított 70 napon belül dönt. A kérelmező részére az okmányt az eljáró idegenrendészeti hatóság postai úton kézbesíti. A kérelmező az okmányt az eljáró idegenrendészeti hatóságnál személyesen átveheti, ha igazolja, hogy nincs abban a helyzetben, hogy a tartózkodási engedély okmányt a kézbesítésére megjelölt címen átvegye, azonban ezen körülményeket igazolnia kell. 

 

 

 

Az idegenrendészeti hatóság az EK letelepedési engedély kiadása iránti eljárásban annak megállapítása kérdésében, hogy a harmadik országbeli állampolgár letelepedése veszélyezteti-e Magyarország nemzetbiztonságát - elsőfokon az Alkotmányvédelmi Hivatalt és a Terrorelhárítási Központot, másodfokon a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok irányításáért felelős minisztert, annak megállapítása kérdésében pedig, hogy a harmadik országbeli állampolgár letelepedése veszélyezteti-e Magyarország közbiztonságát - elsőfokon a megyei rendőr-főkapitányságot, másodfokon az Országos Rendőr-főkapitányságot, mint szakhatóságot keresi meg. A szakhatóságok eljárásának időtartama az ügyintézési határidőbe beleszámít.

 

 

 

Amennyiben a harmadik országbeli állampolgárt az Európai Unió tagállama menekültként vagy oltalmazottként ismerte el, az idegenrendészeti hatóság az EK letelepedési engedély okmány „Megjegyzés” rovatában feltünteti a nemzetközi védelmet nyújtó ország nevét és a nemzetközi védelem keletkezésének időpontját.

 

Az elutasító döntéssel szemben jogorvoslatnak van helye, mely a közléstől számított 15 napon belül nyújtható be az elsőfokú döntést hozó hatóságnál. Abban az esetben, ha az ügyfél fellebbezésében olyan új tényre hivatkozik, amelyről a döntés meghozatala előtt tudomása volt, vagy a fellebbezést indoklás nélkül nyújtja be, az elsőfokú döntést hozó hatóság a fellebbezést érdemi vizsgálat nélkül elutasítja.

 

 

 

A fellebbezés igazgatási szolgáltatási díja 47.000 Forint,  melyet elektronikus fizetési eszköz (bankkártya) vagy banki befizetés (a regionális igazgatóság által rendelkezésre bocsátott csekk)útján kell leróni. A közlemény rovatba szükséges beírni az ügyfél nevét, születési idejét és az ügytípust – „EK letelepedés jogorvoslat”

 

 Amennyiben az eljárási díj befizetéséről számlát kíván kérni, kattintson az alábbi linkre:

 

Számla bizonylat kérése eljárási díj befizetéséről

 

 

 

FORMANYOMTATVÁNYOK

 

 

 

A kérelem benyújtásához a „Letelepedési engedély iránti kérelem” formanyomtatvány kitöltése és kinyomtatása szükséges!

 

 

 

Microsoft Word formátumú, elektronikusan kitölthető formanyomtatvány:

 

Letelepedési engedély kérelem

 

Letelepedési okmány meghosszabbítása iránti kérelem

 

Letelepedési okmány pótlása iránti kérelem

 

Letelepedési okmány cseréje iránti kérelem

 

 

 

PDF formátumban letölthető, kézírással kitölthető formanyomtatvány:

 

Letelepedési engedély kérelem

 

Letelepedési okmány meghosszabbítása iránti kérelem

 

Letelepedési okmány pótlása iránti kérelem

 

Letelepedési okmány cseréje iránti kérelem

 

 

 

KÖTELEZŐ MELLÉKLETEK

 

KÖTELEZŐ DOKUMENTUMOK

 

A kérelemhez egyidejűleg mellékelni kell a kérelmező:

 

·        születési,

 

·        házasságban élő kérelmező esetén - a házassági anyakönyvi kivonatát is,

 

·        a házasság megszűnése esetén az azt megállapító jogerős hatósági határozatot,

 

·        a kiskorú kérelmező személyes joga szerinti hiteles okiratot arról, hogy a kiskorú harmadik országbeli állampolgár letelepedésének nincs törvényes akadálya;

 

·        magyarországi megélhetését, lakhatását, teljes körű egészségügyi ellátásra való jogosultságának igazolását, és

 

·        egy darab arcfényképet.

 

Felhívjuk továbbá a figyelmet arra, hogy a külföldön kiállított közokirat, illetőleg a külföldi bíróság, közigazgatási szerv, közjegyző vagy egyéb közhitelességgel felruházott személy által hitelesített magánokirat - hacsak törvényből, nemzetközi szerződésből, illetve viszonossági gyakorlatból más nem következik - a magyar törvény szerinti bizonyító erővel csak akkor rendelkezik, ha azt a kiállítás helye szerinti államban működő magyar külképviseleti hatóság diplomáciai felülhitelesítéssel látta el. A nem magyar nyelven kiállított okirat - ha törvény másként nem rendelkezik - csak hiteles magyar fordítással ellátva fogadható el. A magyar állampolgár harmadik országbeli családtagja által benyújtott házassági anyakönyvi kivonat a hazai anyakönyvezést követően fogadható el.

 

 

 

MAGYARORSZÁGI MEGÉLHETÉST IGAZOLÓ DOKUMENTUMOK

 

Felhívjuk figyelmét, hogy a magyarországi megélhetés jogszerűen megszerzett jövedelemmel igazolható.

 

A magyarországi megélhetés különösen a következő okiratokkal igazolható:

 

A magyarországi hitelintézetnél készpénz-megtakarítást igazoló, hitelintézeti igazolással;

 

·        a megélhetést biztosító magyarországi vagyon, vagyoni értékű jog, vagyoni érték meglétét igazoló közokirattal vagy teljes bizonyító erejű magánokirattal;

 

·        a magyar jog hatálya alá tartozó rendszeres, munkavégzésre irányuló jogviszonyból származó adóköteles jövedelem igazolásával;

 

·        egyéb magyarországi rendszeres, jövedelemszerző tevékenységből származó, közokirattal vagy más módon igazolt adóköteles jövedelemmel;

 

·        külföldről folyósított rendszeres jövedelemről szóló magyar hitelintézeti igazolással;

 

·        a Magyarországon élő családtag által tett, közjegyzői okiratba foglalt, a kérelmező eltartását és ellátását biztosító nyilatkozattal, valamint a tartást vállaló személy tartási képességét igazoló okirattal.

 

A megélhetés vizsgálata során az eljáró hatóság figyelemmel van arra, hogy a kérelmezővel közös háztartásban hány személy él és ezek közül mennyi a jövedelemmel vagy vagyonnal rendelkezők és az eltartottak száma. Az eljárás során a kérelmező által csatolt iratok alapján megállapításra kerül a kérelmező (és a vele egy háztartásban élő jövedelemmel rendelkező személy(ek)) havi átlagjövedelme, melynek kiszámításakor az eljáró szerv az alábbi időtartamra vonatkozó jövedelem egy havi átlagát veszi figyelembe:

 

·         rendszeres jövedelem esetén:

 

o    ha a jogszerű tartózkodás időtartama az egy évet meghaladja, a kérelem benyújtását megelőző évben szerzett adózott jövedelem, valamint a kérelmezést megelőző három hónapban szerzett jövedelem;

 

o    egyéb esetben a kérelmezést megelőző három hónapban szerzett jövedelem;

 

o    nem rendszeres jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző tizenkét hónap alatt kapott összeg.

 

A fentiek értelmében az előzőekben meghatározott időszakra vonatkozó NAV által kiállított jövedelemigazolás és/vagy munkáltató által kiállított keresetigazolás csatolása szükséges.

 

 

 

 

 

MAGYARORSZÁGI LAKÓHELY MEGLÉTÉT IGAZOLÓ DOKUMENTUMOK

 

Az EK letelepedési engedély iránti kérelmet előterjesztő harmadik országbeli állampolgár az első magyarországi lakóhelyének létesítését - amennyiben magyarországi lakóhellyel még nem rendelkezik - a kérelem előterjesztésével egyidejűleg jelenti be. A harmadik országbeli állampolgár az első lakóhelyének bejelentéséhez köteles okirattal igazolni a lakás feletti rendelkezési, illetve használati jogosultságát. A kérelemnek a lakóhely bejelentésére szolgáló rovatát (E betétlap) a bejelentőnek, valamint a lakás tulajdonosának vagy a lakás használatára egyéb jogcímen jogosultnak, mint szállásadónak is alá kell írnia.

 

A magyarországi lakhatás igazolható:

 

·        lakásbérleti jogviszonyt igazoló lakásbérleti szerződéssel;

 

·        szívességi lakáshasználatról szóló okirattal;

 

·        a lakás tulajdonjogát igazoló okirattal, 30 napnál nem régebbi tulajdoni lap másolattal;

 

·        a Magyarország területén tartózkodási vízummal vagy tartózkodási engedéllyel, bevándorolt vagy letelepedett jogállással, külön törvény szerint tartózkodási kártyával vagy állandó tartózkodási kártyával rendelkező, illetve menekültként elismert családtag közjegyzői okiratba foglalt, a kérelmező lakhatását biztosító nyilatkozatával vagy

 

·        ingatlan adásvételi szerződéssel és az ingatlanszerzést engedélyező illetékes fővárosi vagy megyei kormányhivatal határozatának másolatával;

 

·        egyéb okirattal.

 

Nem kell csatolni a lakhatás feltételeit igazoló okiratot, ha a tartózkodási engedély kiadása vagy meghosszabbítása iránti eljárásban a kérelmező azt már csatolta, és a harmadik országbeli állampolgár bejelentett szálláshelye nem változott meg.

 

 

 

TELJESKÖRŰ EGÉSZSÉGBIZTOSÍTÁS MEGLÉTÉT IGAZOLÓ DOKUMENTUMOK

 

Az EK letelepedési engedély iránti kérelem benyújtásakor okirattal kell igazolnia, hogy az egészségügyi ellátások teljes körére biztosítottnak minősül (így különösen a társadalombiztosításról szóló külön törvény, nemzetközi szerződés, vagy külön megállapodás alapján jogosult az egészségügyi szolgáltatások igénybevételére), vagy egészségügyi ellátásának költségeit a rendelkezésre álló anyagi fedezetből biztosítani tudja.

 

Az eljárás során az idegenrendészeti hatóság a tényállás tisztázása érdekében további okiratok benyújtására is felhívhatja! Amennyiben a kérelem elektronikus úton került benyújtásra a hiánypótlási felhívás és annak teljesítése is elektronikus úton történik.

 

 

 

ÉRVÉNYESSÉGI IDEJE

 

A EK letelepedési engedély okmány érvényességi ideje 5 év, mely a külföldi által előterjesztett kérelemre további 5 évvel meghosszabbítható.

 

 

 

KAPCSOLÓDÓ JOGOK ÉS KÖTELEZETTSÉGEK

 

A letelepedett harmadik országbeli állampolgár az Alaptörvényben és a jogszabályokban biztosított jogosultságokkal rendelkezik.

 

A letelepedett harmadik országbeli állampolgár Magyarország területén határozatlan időtartamú tartózkodásra jogosult.

 

A letelepedettet megilletik a tartózkodási engedéllyel rendelkezők külön jogszabályok szerinti jogosultságai is.

 

A schengeni tagállamok területén az érvényes EK letelepedési engedély birtokában száznyolcvan napon belül kilencven napot meg nem haladó időtartamú vízummentes beutazásra és tartózkodásra jogosult.

 

Jogosult munkavállalásra külön engedély nélkül.

 

EK letelepedési engedéllyel rendelkező személy megszerzi a jogot arra, hogy a "huzamos tartózkodási engedéllyel rendelkező" jogállást számára megadó tagállamtól eltérő másik tagállam területén száznyolcvan napon belül kilencven napot meghaladó időtartamot tartózkodjon, feltéve hogy a jogszabályban megállapított feltételek teljesülnek. EK letelepedési engedéllyel egy másik EU tagállam területén a következő alapokon tartózkodhat:

 

·        gazdasági tevékenység gyakorlása alkalmazotti vagy önálló vállalkozói minőségben;

 

·        tanulmányok folytatása vagy szakképzés;

 

·        egyéb célok.

 

Az idegenrendészeti hatóság a letelepedett jogállását igazoló okmány kiállításától számított öt napon belül a letelepedett harmadik országbeli állampolgár személyi adat- és lakcímnyilvántartásba vétele érdekében a nyilvántartásba vételhez szükséges személyi és lakcímadatokat elektronikus úton továbbítja a letelepedett jogállású harmadik országbeli állampolgár lakóhelye szerint illetékes járási hivatalnak. Az adatok nyilvántartásba vételéről a járási hivatal hatósági igazolványt ad ki.

 

A letelepedett személy Magyarországon lakcímkártyára jogosult és köteles az állandó személyazonosító igazolvány kiadását kérni. A letelepedett személyek az állandó személyazonosító igazolványa külföldre történő utazásra nem jogosít, arra kizárólag a letelepedett személy származási országa által kiállított úti okmány és a tartózkodásra jogosító letelepedési engedély okmány birtokában van lehetőség.

 

A személyazonosító igazolvány kiállítására irányuló kérelem bármely járási hivatalnál és Budapest Főváros Kormányhivatalnál is előterjeszthető, az eljárás illetékmentes, és az elbírálás határideje 20 nap. A kérelemhez be kell mutatni a letelepedett jogállást igazoló okmányt, a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolványt (lakcímkártyát).

 

A letelepedett harmadik országbeli állampolgár köteles a letelepedési engedélyezési eljárásban bejelentett lakóhelyének megváltozását az új lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatal járási (fővárosi kerületi) hivatalánál- a külön jogszabályban foglaltak szerint - bejelenteni. A lakóhely megváltozása nem jár a tartózkodási okmány cseréjével. A lakóhelyváltozás bejelentését a jegyző által kiadott, a személyi azonosítóról és a lakcímről szóló hatósági igazolvány igazolja, ezért ezt a hatósági igazolványt a tartózkodási okmánnyal együtt kell őrizni és az arra feljogosított hatóságnak betekintésre át kell adni.

 

Amennyiben a bevándorolt, letelepedett harmadik országbeli állampolgárnak Magyarország területén harmadik országbeli állampolgár gyermeke született, a gyermek születési anyakönyvi kivonatának bemutatásával a szülő lakóhelye, illetőleg szálláshelye szerint illetékes regionális igazgatóságon kell bejelenteni a külön jogszabályban meghatározott formanyomtatványon, a gyermek születésétől számított három hónapon belül. A bejelentését követően a gyermek részére EK letelepedési engedéllyel rendelkező szülő esetén nemzeti letelepedési engedély kerül kiállításra, melyet az illetékes regionális igazgatóság soron kívül, de legkésőbb öt napon belül ad ki.

 

A harmadik országbeli állampolgár köteles úti okmányának, valamint tartózkodásra jogosító engedélyének elvesztését, eltulajdonítását vagy megsemmisülését az idegenrendészeti hatóságnál (az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság regionális igazgatóságánál, rendőrkapitányságon, vagy külföldi tartózkodás esetén az illetékes magyar külképviseleten) haladéktalanul bejelenteni. A bejelentésről az idegenrendészeti hatóság igazolást állít ki. Az elveszettnek hitt és az erről szóló bejelentés után megtalált úti okmányról az idegenrendészeti hatóságot haladéktalanul értesíteni kell.

 

 

 

AZ EK LETELEPEDÉSI ENGEDÉLY VISSZAVONÁSA ÉS VISSZAVONHATÓSÁGA

 

Az idegenrendészeti hatóság az EK letelepedési engedélyt visszavonja, ha

 

·        a harmadik országbeli állampolgár az Európai Unió tagállamainak területét tizenkét hónapnál hosszabb ideig elhagyta;

 

·        a harmadik országbeli állampolgár az Európai Unió másik tagállamában szerez huzamos tartózkodói jogállást;

 

·        a harmadik országbeli állampolgár hat évet meghaladóan nem tartózkodik Magyarország területén;

 

·        az engedély megszerzése érdekében a harmadik országbeli állampolgár az idegenrendészeti hatósággal hamis adatot, valótlan tényt közölt;

 

·        a harmadik országbeli állampolgárt kiutasították, vagy vele szemben beutazási és tartózkodási tilalmat rendeltek el;

 

·        a harmadik országbeli állampolgár EU Kék Kártya birtokosként vagy annak családtagjaként szerezte meg az EK letelepedési engedélyt és az Európai Unió tagállamainak területét egymást követő huszonnégy hónapnál hosszabb ideig elhagyta.

 

Az idegenrendészeti hatóság az EK letelepedési engedélyt visszavonhatja, ha a harmadik országbeli állampolgár már nem rendelkezik menekült jogállással vagy nem áll kiegészítő védelem hatálya alatt.

 

Tartózkodás Magyarországon

Contact details of the regional offices

 

If you require further information, please dial our Call Center.

Call Center: +36 1 463 9292 (Mo-Thu: 8.00-16.00, Fr: 8.00-13.30)

 

We kindly inform our clients that, based on the decision of the head of department, the allocation of queue numbers at the customer services can be ended even before the end of the opening hours, if due to the number of customers appearing no longer possible to handle more customers within the opening hours.

REGIONAL DIRECTORATE OF BUDAPEST OR PEST COUNTY

Tel.: +36 1 550-1167


Client Service I.

BUDAFOKI ÚT-CLIENT CARE OFFICE BUDAFOKI ÚT- OFFICE OF SHORTAGE OF PROFESSIONALS
ADDRESS: 1117 Budapest, Budafoki út 60. entrance 1.
ADDRESS: 1117 Budapest, Budafoki út 60. entrance 2.
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
   
OPENING HOURS: OPENING HOURS:
 Monday: 8:00-14:00
Monday: 8:00-14:00
Tuesday: 8:00-14:00
Tuesday: 8:00-14:00
Wednesday: 8:00-14:00
Wednesday: 8:00-14:00
Thursday: 8:00-14:00
Thursday: 8:00-14:00
Friday: 8:00-12:00
Friday: 8:00-12:00

RESERVATION OF APPOINTMENT AT:

WWW.OIF.GOV.HU
TERRITORIAL JURISDICTION:  Budapest capital, Pest county   TERRITORIAL JURISDICTION:  Budapest capital, Pest county  
PROCEDURES: - Residence permit (student / not student, reporting birth of child) substitution, replacement cases (Enter Hungary based cases included) PROCEDURES: - Biometric data input in cases started by the employer,issuing of  temporary residence permits
- Permanent residence permit, Permanent residence card, immigration permit substitution, replacementcases (Enter Hungary based cases included)   - Cases regarding shortage of professionals including replacement and substitution  
- EU registration certificate,substitution, replacement cases (Enter Hungary based cases included) - Card pickup regarding shortage of professionals
- Extending temporary residence permit  - Extending temporary residence permit 
- Reporting address change (started on Enter Hungary only - Reporting address change (started on Enter Hungary only
- Invitation letter (Enter Hungary based cases included)    
- Registering of statelessness (
by prior arrangement via Email)
 
CLIENTS: Foreigners who have a hungarian address in Budapest capital or Pest County   CLIENTS: Employers who employ ukrainian or serbian citizens in ,,shortage of professions" activities listed by the report of the Secretary of the Ministry of Foreign Affairs and Trade in Budapest capital or Pest county
APPROACH:
- By taking bus 133E, taking off at stop ,,hengermalom". The bus stops at:  Keleti pályaudvar – Blaha Lujza tér – Astoria – Ferenciek tere – Szent Gellért tér.  APPROACH: - By taking bus 133E, taking off at stop ,,hengermalom". The bus stops at:  Keleti pályaudvar – Blaha Lujza tér – Astoria – Ferenciek tere – Szent Gellért tér.
- By taking bus 33 from Móricz Zsigmond square. Taking off at ,,Hengermalom street". - By taking bus 33 from Móricz Zsigmond square. Taking off at ,,Hengermalom street".
- By taking bus 103  between ,,Kelenföld vasútállomás" and ,,Hengermalom utca". - By taking bus 103  between ,,Kelenföld vasútállomás" and ,,Hengermalom utca".
- By taking tram 1, taking off at ,,Hengermalom utca/Szerémi út" and taking a 6 minute walk. - By taking tram 1, taking off at ,,Hengermalom utca/Szerémi út" and taking a 6 minute walk.

 

 

Client Service II. - Budapest or Pest County

ADDRESS: 1135 Bp. Szegedi út 35-37.
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
 
 
OPENING HOURS:
Monday:   8:00-14:00
Tuesday:  8:00-14:00
Wednesday: 8:00-14:00
Thursday: 8:00-14:00
Friday:  8:00-12:00
RESERVATION OF APPOINTMENT AT:  WWW.OIF.GOV.HU
TERRITORIAL JURISDICTION:  Budapest capital, Pest county
PROCEDURES:
- Residence permit (student / not student, reporting birth of child) substitution, replacement cases (Enter Hungary based cases included)

- Permanent residence permit, Permanent residence card, immigration permit substitution, replacementcases (Enter Hungary based cases included)

- EU registration certificate,substitution, replacement cases (Enter Hungary based cases included)

- Extending temporary residence permit

- Reporting address change(started on Enter Hungary only)

- Registering of statelessness (by prior arrangement via Email)
CLIENTS:

Foreigners who have a hungarian address in Budapest capital

or Pest County 

APPROACH: - By bus 32, taking off at "Szegedi út" bus stop.

- By taking tram 1, taking off at "Vágány utca/Róbert Károly körút"

and taking a 5 minute walk.

- By tram 14 or bus 105, taking off at "Béke tér" and taking

a 5 minute walk.

Start your application electronically on: ENTER HUNGARY.GOV.HU

 

 

 

Name:

 

NDGAP ASYLUM DIRECTORATE

Area of jurisdiction:

 National

Profile:

Asylum

Directorate:

Immigration and Asylum Office

Address:

1117 Budapest XI., Budafoki út 60. building "A"

Postal address: 1903 Bp, Pf.:314

Phone:

+36 1 463 4873

E-mail:

menekult@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

Cases related to the supply and integration of persons who are internationally or nationally protected by Hungary.

Clients:

Persons granted international or national protection by Hungary.

Place of client service: 1117 Budapest, Budafoki út 60, Client service of  Asylum Directorate of Immigration and Asylum Office (locally equivalent to the Asylum Department (Budapest) client service),

please indicate that you are received by the Supply and Integration Unit.

 

 

Office hours:

Monday

08:00 - 14:00

Tuesday

08:00 - 14:00

Wednesday

08:00 - 14:00

Thursday

08:00 - 14:00

Friday

08:00 - 11:30

 

 

How to get there:

Bus line 133E at „Hengermalom út” stop.

(This lines also stops at: Keleti pályaudvar – Blaha Lujza tér – Astoria – Ferenciek tere – Gellért tér)

Bus line 33 from „Móricz Zsigmond körtér”. Get off at „Hengermalom út”.

Bus line 103 from „Kelenföld vasútállomás M” (Metro line No. 4) terminates at „Hengermalom út”.

Tram line No. 1, getting off at "Hengermalom út/Szerémi út" stop and walking 6 minutes to the Office.

 

 


 

Name:

ADMISSION AFFAIRS UNIT NO. I

Territorial Jurisdiction:

Budapest capital, Pest County

Profile:

Admission affairs

Function:

conducting first instance administrative procedures

Directorate:

Budapest and Pest County Regional Directorate

Address:

H-1117 Budapest, District XI, Budafoki út 60.  –  Sztregova köz

 

 

Email:

bpkir1@oif.gov.hu

Further information:

Case types: 

  • ·Extensions of residence permits;
  • ·Issuance of residence permits in case of applications submitted within the territory of Hungary.

 

Clients:

  • ·Foreign nationals who have their place of accommodation in Budapest and Pest County.

 

 

Opening hours:

There is no client service.

 


 

Name:

ADMISSION AFFAIRS UNIT NO. II

Territorial Jurisdiction:    

Budapest capital, Pest County

Profile:

Admission affairs

Function:   

conducting first instance administrative procedures

Directorate:

Budapest and Pest County Regional Directorate

Address:

H-1135 Budapest, District XIII, Szegedi út 35-37.

Email:

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Further information:

 

Opening hours:
There is no client service.

 


 

Name:

ADMISSION AFFAIRS UNIT NO. III

Territorial Jurisdiction:

Budapest capital, Pest County

Profile:

Admission affairs

Function:  

conducting first instance administrative procedures

Address:

H-1135 Budapest, District XIII, Szegedi út 35-37., (Twin Office Center)

Email:

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Further information:

Case types:

  • ·Examination of applications for a residence permit submitted at diplomatic or consular posts.

Clients:

  • ·Foreign nationals who have their place of residence or accommodation in Budapest and Pest County.
  • ·

Opening hours

There is no client service.

 

 


 

Name:

ADMISSION AFFAIRS UNIT NO. IV

Territorial Jurisdiction:

Budapest capital, Pest County

Profile:

Admission affairs

Function:

conducting first instance administrative procedures

Directorate:

Budapest and Pest County Regional Directorate

Address:

H-1135 Budapest, District XIII, Szegedi út 35-37., (Twin Office Center)

Email:

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Further information:

Case types:

  • ·Permanent residence cases;
  • ·Immigration cases;
  • ·Applications for a permanent residence card for foreign nationals with permanent residence/immigrant status;
  • ·Extensions of documents of clients with permanent residence/immigrant status;
  • ·Applications of EEA nationals for a permanent residence card;
  • ·Applications of third-country national family members of EEA nationals for a residence card or long-term residence card.

Clients:

  • ·Foreign nationals who have their place of accommodation or residence in Budapest and Pest County;
  • ·Third-country nationals holding a national permanent residence permit for national economic purposes with nationwide competence

Opening hours

There is no client service.

 


 

 

Name:

ADMISSION AFFAIRS UNIT NO. V

Territorial Jurisdiction:     

Budapest capital, Pest County

Profile:

Admission affairs

Function:

Examining applications for residence permits

Directorate:

Budapest and Pest County Regional Directorate

Address:

H-1135 Budapest, District XIII, Szegedi út 35-37., (Twin Office Center)

Email:

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Further information:

Case types:

  • ·Applications for residence permits of students and their family members.

 

 

Clients:

  • ·Representatives of Hungarian nationals and legal entities with a registered office;
  • ·Third country national students and their family members;
  • ·Foreign nationals who have their place of residence or accommodation in Budapest and Pest County
  • ·

Opening hours

There is no client service.

 


 

Name:

ADMISSION AFFAIRS UNIT NO. VI

Territorial Jurisdiction:     

Budapest capital, Pest County

Profile:

Admission affairs

Function:

client service and conducting first instance administrative procedures

Directorate:

Budapest and Pest County Regional Directorate

Address:

H-1135 Budapest, District XIII, Szegedi út 35-37., Ground Floor (Twin Office Center)

Email:

bpkuo@oif.gov.hu

Further information:

Clients:

  • ·in particular: researchers, corporate clients, strategic partners of the government, artists, employees of international educational institutions, professional athletes/coaches, employees of international organisations outside of the field of competence of the Ministry of Foreign Affairs and Trade of Hungary who do not have diplomatic immunity, White Card applicants;
  • ·Foreign nationals who have their place of residence or accommodation in Budapest and Pest County

Opening hours:

Monday

08.00-14.00

Tuesday

08.00-14.00

Wednesday

08.00-14.00

Thursday

08.00-14.00

Friday

08.00-12.00

Please note: Client service is available by appointment only.

Appointments can be booked at: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

How to get there:

Take the bus number 20E30, 30A, 32 and 230 and get off at the bus stop located in Szegedi út.

 

Name:

REGIONAL DIRECTORATE OF NORTHERN LOWLAND (DEBRECEN)

Area of jurisdiction:

 

Hajdú-Bihar county, Szabolcs-Szatmár-Bereg county, Jász-Nagykun-Szolnok county

Profile:

Asylum, Aliens policing, Admission

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Northern Lowland

Address:

4033 Debrecen, Sámsoni út 149.

Phone:

+36 52 503 840

E-mail:

ear@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • National residency permits;
  • Judgement of applications of asylum-seekers.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned counties.

 

 

Admission Unit' office hours:

All inquiries:

Monday

07.30-13.00

Tuesday

07.30-16.00

Wednesday 

No service

Thursday

12.00-17.30

Friday

07.30-12.00

 

 

How to get there: From Bus Line 23 at "Lovas utca" stop or from Bus Line 19 at "Sámsoni út"

stop 500 meters to the direction of Hajdúsámson, in the street of "Kertségi" Police Station.

 

 


 

Name:

DEBRECEN UNIVERSITY

Area of jurisdiction:

 

Hajdú-Bihar county

Profile:

Admission

Function:

Client service

Directorate

Regional Directorate of Northern Lowland

Address:

4033 Debrecen, Egyetem tér 1.

E-mail:

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Processes:

Evaluation of abroad requested residence permit applications.

 


Client service Debrecen university office hours:

Monday

13.00-16.00

Tuesday

No service

Wednesday 

13.00-16.00

Thursday

13.00-16.00

Friday

No service

 

 


 

Name:

NYÍREGYHÁZA

Area of jurisdiction:

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg county

Profile:

Aliens policing

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Northern Lowland

Address:

4400 Nyíregyháza, Szent István út 9.

Phone:

+36 52 503 840

E-mail:

ear@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency permits;
  • Report of accommodation;
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned county.

 

 

Admission Unit' office hours:

All inquiries:

Monday

10.00-15.00

Tuesday 

No service

Wednesday 

10.00-15.00

Thursday

No service

Friday

No service

 

 

How to get there: Taking Bus Line 7 or 12 at train station and gettin off at stop "Bessenyei tér". 

From the long-distance bus terminal taking Bus Line 2 or 2Y and getting off at stop "Szent István utca".

 

 


 

Name:

SZOLNOK

Area of jurisdiction:

 

Jász-Nagykun-Szolnok county

Profile:

Aliens policing

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Northern Lowland

Address:

5000 Szolnok, Baross u. 45-51.

Phone:

+36 52 503 840

E-mail:

ear@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency permits;
  • Report of accommodation;
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned county.

 


Admission Unit' office hours:

All inquiries:

Monday

No service

Tuesday

10.00-15.00

Wednesday 

No service

Thursday

No service

Friday

No service

 

 

How to get there: A few minutes walk from train station to the direction of city centre.

From the city centre taking Bus Line 6, 7 or 8 and any other bus lines having stop at train station.

From long-distance bus terminal taking Bus Line 24.

Parking is charged by municipality in the nearby. The Unit is located close to train station in Baross Street.

 

 


 

Name:

REGIONAL DIRECTORATE OF NORTH HUNGARY (MISKOLC)

Area of jurisdiction:

 

Borsod-Abaúj-Zemplén county, Heves county, Nógrád county

Profile:

Aliens policing, Admission

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of North Hungary

Address:

3526 Miskolc, Hatvanötösök útja 2.

Phone:

+36 46 501 080

Email:

emr@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned counties.



Office hours:

Monday

07.30-16.00

Tuesday

07.30-16.00

Wednesday

07.30-17.00

Thursday

No service

Friday

07.30-14.00

 


How to get there:

The Client Service is located in 5 minutes walk from "Búza" Square to the direction of "Tiszai" Train Station in the street opposite of County Police Headquarters.

From "Tiszai" Train Station taking Bus Line 1 or 1A getting off at "Búza" Square as it was mentioned above.

With Tram Line 1 or 2 getting off at "Bajcsy-Zsilinszky utcai" stop. Car parking is charged by municipality in the area.

 

 


 

Name:

EGER

Area of jurisdiction:

 

Heves county

Profile:

Aliens policing

Function:

Client service

Direction:

Regional Directorate of North Hungary

Address:

3300 Eger, Grónay Sándor utca 3.

Phone:

+36 46 501 080

Email:

emr@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned county.



Admission Unit' office hours:

Monday

No service

Tuesday

09.00-15.00

Wednesday

No service

Thursday

09.00-15.00

Friday

No service

 

 

How to get there:

From Train Station taking Bus Line 11 or 12 getting off at "Színház" stop (Theater).

From long-distance Bus Terminal taking Bus Line 5 or 5A getting off at "Főiskola" stop. (Uni)

 

 


 

Name:

BALASSAGYARMAT BRANCH

Area of jurisdiction:

 

Nógrád county

Profile:

Asylum, Aliens policing

Function:

Community shelter, Client service

Directorate:

Regional Directorate of North Hungary

Address:

2660 Balassagyarmat, Kossuth u. 43.

Phone:

+36 35 501 041

Email:

emr@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • Judgement of applications of asylum-seekers;
  • Supporting refugees,
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned county.



Office hours:

Monday

07.30-16.00

Tuesday

No service

Wednesday

07.30-17.00

Thursday

No service

Friday

No service

 

 

How to get there:

From long-distance Bus Terminal 15 minutes walk, from Train Station 5 minutes walk.

Clients can enter the building at entrance in Ady Endre Street.

 

 


 

Name:

REGIONAL DIRECTORATE OF SOUTHERN TRANSDANUBIAN (PÉCS)

Area of jurisdiction:

 

Baranya county, Somogy county, Tolna county.

Profile:

Aliens policing, Admission

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Southern Transdanubia

Address:

7623 Pécs, Csend u. 3.

Phone:

+36 72 518 720

E-mail:

ddr@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Applications of EEA citizens and their family members;
  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned counties.



Office hours:

All inquiries:

Monday

08.00-17.30

Tuesday

08.00-16:00

Wednesday

07.30-12.00

Thursday

08.00-16.00

Friday

No service

 

 

How to get there:
5 minutes walking from the below mentioned bus stops:

Tüzér utca: 1, 2, 2A, 2E, 21, 55, 102, 102Y, 121

Megyeri tér: 21, 22, 23, 23Y, 24, 121

PÉTÁV: 1, 55

Egyetemváros: 2, 2/A, 25, 26, 27, 27Y, 28, 28A, 28Y, 29, 55, 102

KEDPLASMA plazma központ: 2, 2/A, 2E, 25, 26, 27, 27Y, 28, 28A, 28Y, 55, 102

 

For the purpose of decreasing the waiting time at our regional directorates you have the opportunity to book an appointment on the website of the National Directorate-General for Aliens Policing:

http://oif.gov.hu/index.php?option=com_osservicesbooking&view=default&field_id=16&lang=en

 

For the opportunity of sending the applications online you can seek more information on the below website:

enterhungary.gov.hu

 

 


 

Name:

KAPOSVÁR

Area of jurisdiction:

Somogy county, Baranya county, Tolna county

Profile:

Aliens policing

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Southern Transdanubia

Address:

7400 Kaposvár, Széchenyi tér 3.

Phone:

+36 72 518 720

E-mail:

ddr@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Applications of EEA citizens and their family members;
  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned county.

 

 

Admission Unit' office hours:

Monday

09.30-16.30

Tuesday

No service

Wednesday

09.30-15.30

Thursday

No service

Friday

No service

 

 

How to get there:

The Office is located in the city centre behind the Government Office of Somogy County, sharing its building

with National Tax and Customs Office and the Hungarian State Treasury.

 

For the purpose of decreasing the waiting time at our regional directorates you have the opportunity to book an appointment on the website of the National Directorate-General for Aliens Policing:

http://oif.gov.hu/index.php?option=com_osservicesbooking&view=default&field_id=16&lang=en

 

For the opportunity of sending the applications online you can seek more information on the below website:

enterhungary.gov.hu

 

 


 

Name:

SZEKSZÁRD

Area of jurisdiction:

 Tolna county, Baranya county, Somogy county

Profile:

Aliens policing

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Southern Transdanubia

Address:

7100 Szekszárd, Szent István tér 23.

Phone:

+36 72 518 720

E-mail:

ddr@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Applications of EEA citizens and their family members;
  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned county.



Admission Unit' office hours:

Monday

No service

Tuesday

12:00-16:30

Wednesday

No service

Thursday

09:30-15:30

Friday

No service

 

 

How to get there:

From the local and long-distance Bus Terminal and also from Train Station 300 meters to the direction of city centre, opposite of the Museum.

 

For the purpose of decreasing the waiting time at our regional directorates you have the opportunity to book an appointment on the website of the National Directorate-General for Aliens Policing:

http://oif.gov.hu/index.php?option=com_osservicesbooking&view=default&field_id=16&lang=en

 

For the opportunity of sending the applications online you can seek more information on the below website:

enterhungary.gov.hu


 

Name:

REGIONAL DIRECTORATE OF SOUTHERN LOWLAND (SZEGED)

Area of jurisdiction:

 

Csongrád county, Bács-Kiskun county, Békés county

Profile:

Aliens policing, Admission.

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Southern Lowland

Address:

6724 Szeged, Bakay Nándor u. 3/A

Phone:

+36 62 795 150

E-mail:

dar@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • Judgement of applications of asylum-seekers;
  • Supporting refugees;
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned counties.

 


Office hours:

All inquiries:

Monday

07.30-16.00

Tuesday

07.30-16.00

Wednesday

07.30-16.00

Thursday

07.30-17.00

Friday

No service

 


How to get there:

From "Mars tér" Bus Terminal it takes one stop to the direction of "Nagyállomás" with Bus Line 11, 13 or 21Y.

With these lines from Train Station it takes 4 stops to get there to the direction of "Mars tér".

 

 


 

Name:

KECSKEMÉT

Area of jurisdiction:

 

Bács-Kiskun county

Profile:

Aliens policing

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Southern Lowland

Address:

6000 Kecskemét, Irinyi u. 17/B.

Phone:

+36 76 481 249

E-mail:

dar@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned county.

 


Admission Unit' office hours:

All inquiries:

Monday

09:00-17:00

Tuesday

No service

Wednesday 

No service

Thursday

09:00-16:00

Friday

09.00-12.00

 

 

How to get there:

From "Széchenyi" Bus Terminal taking Bus Line 10 and 14 for one stop.

From there it takes 50 meters on the right, in the building of Central Statistical Office.

 

 


 

Name:

BÉKÉSCSABA

Area of jurisdiction:

 

Békés county

Profile:

Aliens policing

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Southern Lowland

Address:

5600 Békéscsaba, Kétegyházi út 10.

Phone:

+36 66 452 617

E-mail:

dar@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • National residency permits.

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned county.


Admission Unit' office hours:

All inquiries:

Monday

No service

Tuesday

08.00-16.00

Wednesday

08.00-16.00

Thursday

07.30-17.00

Friday

08.00-11.00

 

 

How to get there:

Taking point-to-point bus service to "Kétegyháza" or "Újkígyós" at Bus Terminal and getting off at the first stop.

 

 


 

Name:

REGIONAL DIRECTORATE OF CENTRAL TRANSDANUBIA (SZÉKESFEHÉRVÁR)

Area of jurisdiction:

 

Fejér county, Komárom-Esztergom county, Veszprém county

Profile:

Aliens policing, Asylum, Admission

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Central Transdanubia

Address:

8000 Székesfehérvár, József Attila u. 38.

Phone:

+36 22 510 650

E-mail:

kdr@oif.gov.hu

Further info:

Client information line: +36 22 510 650

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • Judgement of applications of asylum-seekers;
  • Supporting refugees;
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned counties.

 


Office hours:

All inquiries:

Monday

07.30-17.00

Tuesday

07.30-16.00

Wednesday

07.30-16.00

Thursday

07.30-16.00

Friday

No service

 

 

How to get there:

Office is located close to Interspar-Praktiker Shopping Centre, and the Fejér County Police Headquarters, in the street behind "Skála" Shopping Mall.
From Train Station taking Bus Line 31 or 32, travelling 2 stops. From bus stop it takes 200 meters walking to get there.
10 minutes walk from Train Station. From long-distance Bus Terminal taking Bus Line 14, travelling 2 stops. From bus stop it takes 200 meters walking to get there.

 

 


 

Name:

TATABÁNYA

Area of jurisdiction:

 

Komárom-Esztergom county

Profile:

Aliens policing, Asylum

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Central Transdanubia

Address:

2800 Tatabánya, V, Győri út 13.

Phone:

+36 34 795 001

E-mail:

kdr@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned county.

 


Admision Unit' office hours:

All inquiries:

Monday

08.30-16.30

Tuesday

08.30-15.00

Wednesday

No service

Thursday

08.30-15.00

Friday

No service

 

 

How to get there:

500 meters to the left from Train Station, next to OBI Warehouse.

From long-distance Bus Terminal taking Bus Line 1 or 5, travelling 2 stops. From stop 2 minutes walk backward.

 

 


 

Name:

VESZPRÉM

Area of jurisdiction:

Veszprém county

Profile:

Aliens policing

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Central Transdanubia

Address:

8200 Veszprém, Levendula u. 1.

Phone:

+36 88 580 755 / +36 88 580 757 / +36 88 580 758 / +36 88 544 668

E-mail:

kdr@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned county.



Admision Unit' office hours:

All inquiries:

Monday

08.30-16.30

Tuesday

08.30-15.00

Wednesday 

No service

Thursday

08.30-15.00

Friday

No service

 

 

How to get there:

Office is located on the side of Route 8, next to "Petőfi" Theater, opposite of County Hall.

 

 


 

Name:

 REGIONAL DIRECTORATE OF WESTERN TRANSDANUBIA (GYŐR)

Area of jurisdiction:

 

Győr-Moson-Sopron county, Vas county, Zala county

Profile:

Aliens policing, Asylum, Admission

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Western Transdanubia

Address:

9026 Győr, Szövetség u. 15-17.

Phone:

+36 96 510 700

E-mail:

ndr@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned counties

 

Office hours:

All inquiries:

Monday

07.30-12.00 12.30-16.00

Tuesday

07.30-12.00

Wednesday

07.30-12.00 12.30-16.00

Thursday

07.00-12.00 12.30-18.00

Friday

No service



How to get there:

Bus Line 11, or by car.

 

 


 

Name:

SZOMBATHELY

Area of jurisdiction:

 

Vas county

Profile:

Aliens policing

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Western Transdanubia

Address:

9700 Szombathely, Kisfaludy S. u. 1.

Phone:

+36 96 510 700

E-mail:

ndr@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned county.

 


Admission Unit' office hours:

All inquiries:

Monday

09.00-16.00

Tuesday

No service

Wednesday

No service

Thursday

No service

Friday

No service

 


How to get there:

Office can be approached from Király Street. It is located opposite of T-Com Store.

 

 


 

Name:

ZALAEGERSZEG

Area of jurisdiction:

 

Zala county

Profile:

Aliens policing

Function:

Client service

Directorate:

Regional Directorate of Western Transdanubia

Address:

8900 Zalaegerszeg, Mártírok útja 42-44.

Phone:

+36 96 510 700

E-mail:

ndr@oif.gov.hu

Further info:

Processes:

  • Residency permits;
  • Permanent residency cases;
  • Report of accommodation;
  • National residency permits.

 

Clients:

  • Any foreigners having accommodation in the above mentioned county.



Admission Unit' office hours:

All inquiries:

Monday

No service

Tuesday

09.00-15.00

Wednesday

No service

Thursday

09.00-14.00

Friday

No service

 


How to get there:

From Train Station: CLICK HERE.

From Bus Terminal: CLICK HERE.

Contact details of the central office

LOGO kicsi

Dear Visitor,

The National Directorate-General for Aliens Policing provides detailed information on procedures related to aliens policing, asylum and on related reporting obligations on its website.

We kindly ask you to read the information below before writing an e-mail to us:

1.      First of all, allow me to call your attention to the informational materials provided on our website, under the “Residence in Hungary”, “Permanent Residence in Hungary” and the “As a Refuge in Hungary” menu sections under which detailed description is available about the related procedures.

2.      Our obligation to provide information includes only inquires related to asylum and aliens policing procedures falling under the scope of the National Directorate-General for Aliens Policing. As described above, the General-Directorate does not provide information – amongst other – on the following topics:

·         bordercrossing (please inquire about this topic from the general police)

·         short-term visas (if needed) for a stay no longer than 90 days within a 180 days period (please inquire from the Ministry of Foreign Affairs and Trade)

·         acquiring Hungarian nationality, naturalization (please inquire from the responsible Government Office or the Office of the President of Republic).

3.      It is not possible to book an appointment via e-mail or phone. We recommend you to use the “Booking an appointment” function available on our website. We inform you, that appointments are generally available 2 weeks ahead therefore we recommend you to visit the function regularly as new slots are opened continuously.

Due to data protection and confidentiality regulations it is not possible to provide information on ongoing aliens policing or asylum procedures via e-mail. In case you would like to receive information on an ongoing case, please visit our regional directorates in office hours or the foreign representation where you have submitted your application.

We hereby would like to draw attention to the fact that in case the information inquired in e-mail is available on our website or falls out of the competence of the National Directorate-General for Aliens Policing, our authority does not answer your e-mail, in other cases answer is sent within the general deadline for case management.

 

 

National Directorate-General for Aliens Policing
Address: 1117 Budapest, 60 Budafoki Street
P.O.box: 1903 Budapest, Pf. 314.
Fax: +36 1 463 9108

E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Call Center: +36 1 463 9292 (Mo-Thu: 8.00-16.00, Friday: 8.00-13.30)

OIF térkép

 Google Maps

 

 

 


 

Home Affairs funds
  • Home Affairs funds

     

    For further information on the projects implemented by the National Directorate-General for Aliens Policing and co-financed by the Home Affairs Funds of the European Union please click here.

     

     

    logo mmia picien

     

ANNOUNCEMENTS

As it was specified by law the official decisions, which procedures started after 1 November 2005, are announced on the website of the Office of Immigration and Nationality. If there is no result with the provided data in the search engine below, please click on the HIRDETMENY link, and repeat the search on the interface that appears.

HIRDETMENY

OIF logó nagyonnagyonkicsi

Dear Clients and Visitors,

 

Please be informed that you may request the issuance of your residence permit under transitional provisions of the new aliens policing legislation on the admission and residence of third-country nationals for one of the legal titles as per the new aliens policing legislation if you are a holder of a valid residence permit under the previous legislation. Please note that only applications for the issuance of a residence permit may be submitted in person or via the Enter Hungary system. The extension of a residence permit is not allowed under the transitional rules. An application for the issuance of a residence permit may be submitted 45 days before the date of expiry of the residence permit the soonest. In case of residence permits expiring between 1 March 2024 and 1 April 2024, an application for the issuance of a residence permit is to be submitted the latest on the last day within the validity period of the residence permit concerned.   

 

For further information in detail, please click on the link below: Transitional provisions concerning the entry into force of Act XC of 2023 on the general rules for the entry and residence of third-country nationals (gov.hu)

OK