Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal

Super User

E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Pályázati útmutató a 106-MF-19758/2006 sz. pályázati felhíváshoz

 BEVÁNDORLÁSI ÉS ÁLLAMPOLGÁRSÁGI HIVATAL
EURÓPAI MENEKÜLTÜGYI ALAP 2006

Pályázati útmutató a 106-MF-19758/2006. sz. pályázati felhíváshoz

 

TARTALOMJEGYZÉK

I. AZ EURÓPAI MENEKÜLTÜGYI ALAP.
I.1. Általános információk.
I.2. A 2006-os program célkitűzései és prioritásai
A) BEFOGADÁS.
I.3. Jogszabályi háttér
II. Alkalmassági feltételek..
II.1. A pályázók alkalmassága: ki pályázhat?.
II.2. A projektek alkalmassági feltételei
II.2.1. Alapelvek és kiválasztási kritériumok.
II.2.2. Összeg- és időhatárok.
III. ELSZÁMOLHATÓ KÖLTSÉGEK..
III.1. általános szabályok – projekt szinten jóváhagyható kiadások:
III.2. Projekt szinten jóváhagyható közvetlen költségek.
IV. A PÁLYÁZATOK ÉRTÉKELÉSE, A NYERTESEK KIVÁLASZTÁSA..
IV.1. Előszűrés.
IV.2 A technikai (formai megfelelőség) szempontból való megfelelés értékelése.
IV.3. A pályázat szakmai értékelése.
IV.4. A pályázat pénzügyi értékelésének szempontrendszere.
V. A TÁMOGATÁS KIFIZETÉSE.
VI. ELLENŐRZÉS ÉS ADATSZOLGÁLTATÁSI KÖTELEZETTSÉG..
VI.1. Az Európai Bizottság ellenőrzési tevékenysége.
VI.2. A felelős hatóság ellenőrző tevékenysége.
VI.3. Adatszolgáltatási kötelezettség.
VI.4. Egyéb feltételek.
VII. A PÁLYÁZATOK BENYÚJTÁSA..
VII.1.Csatolandó dokumentumok:
VII.2. A pályázatok benyújtásának módja.
VII.3. A pályázatok benyújtásának határideje:
VII.4. A pályázatok felnyitásának rendje.
VII.5. A pályázók értesítése a pályázatértékelés eredményéről

 

I. AZ EURÓPAI MENEKÜLTÜGYI ALAP

I.1. Általános információk

A 2005. évi program folytatásaként az Európai Menekültügyi Alap Nemzeti Felelős Hatósága, a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal (a továbbiakban: felelős hatóság) új pályázati felhívást jelentetett meg a menedékkérők, befogadottak, elismert menekültek, befogadását, integrációját és önkéntes hazatérését célzó projektek végrehajtására.

A 2006. évre allokált támogatás összege 881.036,39 euró. A pályázható legmagasabb támogatási összeg 20.000 euró.

Az Alap a továbbiakban is társfinanszírozás elve alapján működik, azaz a pályázóknak a projekt tervezett összköltségvetésének a 25%-át más – saját, állami, vagy uniós – forrásból kell biztosítania.

Az Alap a – a korábbi évhez hasonlóan – a következő területeken használható fel:

a) befogadási feltételekkel és a menekültügyi eljárással kapcsolatos támogatható fellépések,
b) beilleszkedéssel kapcsolatos támogatható fellépések,
c) önkéntes visszatéréssel kapcsolatos fellépések.

I.2. A 2006-os program célkitűzései és prioritásai

Az egyes területeket, fellépéseket érintően a projekteknek az alábbi prioritások egyikét kell megcéloznia:

A) BEFOGADÁS

- Befogadási rendszerek minőségfejlesztése:

       - a befogadó állomáson elhelyezettek teljes ellátása, figyelemmel a muszlim és hindu étkezési szokásokra (hideg/meleg étkezés biztosítása beszállítással vagy helyi főzéssel);
       - a menekültek, menedékkérők és befogadottak menekülttáboron belüli foglalkoztatásának elősegítése;

Az Alap forrásait csak a fent említett célcsoportokra és célokra lehet fordítani. Egyéb célú felhasználás esetén a pénzeszközök visszafizetése a projektet megvalósító felet közvetlenül terheli, illetve a fentiektől eltérő tevékenységre irányuló pályázati anyag elutasításra kerül.

I.3. Jogszabályi háttér

- 1997. évi CXXXIX. törvény a menedékjogról
- A menedékjogról szóló 1997. évi CXXXIX. törvény hatálya alá tartozó külföldiek ellátásáról és támogatásáról rendelkező, többször módosított 25/1998. (II.18. ) Korm. rendelet
- 2001. évi XXXIX. törvény a külföldiek beutazásáról és tartózkodásáról
- a külföldiek beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2001. évi XXXIX. törvény végrehajtásáról szóló 170/2001. (IX.26.) Korm. rendelet
- 2004/904/EK tanácsi határozat az Európai Menekültügyi Alap 2005-2010. között történő létrehozásáról
- 2006/399/EK bizottsági határozata az Európai Menekültügyi Alappal közösen finanszírozott tevékenységeknél felmerülő kiadások támogathatósága tekintetében a 2004/904/EK tanácsi határozat alkalmazása részletes szabályainak megállapításáról
- 2006/0400/EK bizottsági határozat az Európai Menekültügyi Alap által társfinanszírozott intézkedésekkel összefüggő pénzügyi korrekciókat szolgáló gazdálkodási és ellenőrzési rendszerek és eljárások tekintetében a 2004/904/EK tanácsi határozat részletes végrehajtási szabályainak megállapításáról
- 2003/9/EK Irányelv a menedékkérők fogadásának minimális követelményeiről
- 343/2003/EK tanácsi rendelet, a 2725/2000/EK tanácsi rendelet, valamint a 407/2002/EK tanácsi rendelet (ún. dublini szabályozás)
- a 2004/83/EK Irányelv a harmadik országok állampolgárainak, illetve a hontalan személyeknek menekültként, vagy más okból nemzetközi védelemre jogosultként való elismerésének feltételeiről és az e státuszok tartalmára vonatkozó minimumszabályokról.
- a 2003/86/EK Irányelv a családegyesítési jogról; amennyiben a rendelkezések a menekültekre is vonatkoznak.
- a 2001/55/EK Irányelv a lakóhelyüket elhagyni kényszerült személyek tömeges beáramlása esetén nyújtandó átmeneti védelem minimumszabályairól, valamint a tagállamoknak e személyek befogadása és a befogadás következményeinek viselése tekintetében tett erőfeszítései közötti egyensúly előmozdítására irányuló intézkedésekről,

A pályázónak a pályázat végrehajtásakor az alábbi jogszabályokra is figyelemmel kell lennie:

- a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. tv.,
- a számvitelről szóló 2000. évi C. tv.,
- Társasági adóról és osztalékadóról szóló 1996 évi LXXXI. tv. (amortizáció),
- az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény,
- egyéb releváns jogszabályok.

II. Alkalmassági feltételek

Az alábbiakban a pályázat benyújtásának, elbírálásának és a projektek megvalósításának szabályainak részletei olvashatók:

A pályázati feltételek az alábbiakra vonatkoznak:

- a pályázó szervezetekre,
- a benyújtott projektekre,
- a projektben elszámolható költségekre.

II.1.   A pályázók alkalmassága: ki pályázhat?

a) Non-profit szervezet:
- egyesület,
- köztestület,
- egyház, egyházi intézmény,
- alapítvány,
- közhasznú társaság,
- egyéb jogi személyiségű, közhasznú szervezet.

b) Költségvetési szerv és intézménye
- központi és egyéb költségvetési szerv és intézménye,
- helyi önkormányzati szerv költségvetési szerv és intézménye,
- helyi kisebbségi önkormányzatok,
- önkormányzati társulások,
- köztestületi költségvetési szerv,
- országos kisebbségi önkormányzati költségvetési szerv.

c) Gazdasági társaságok

A gazdasági társaságok által végrehajtott projekteknek azonban non-profit jellegűeknek kell lenniük, azaz a projekt bevételei nem haladhatják meg annak kiadásait, illetve a pályázónak meg kell felelnie a gazdasági társaságokról szóló 1997. évi CXLIV. tv.-ben az adott társasági formával szemben támasztott követelményeknek.
A fenti szervezetek önállóan, illetve egymással társulva nyújthatnak be pályázatot. Ebben az esetben a pályázati anyagban meg kell jelölni a projekt végrehajtásáért felelős szervet. A projektterv megvalósítása érdekében a végrehajtásba alvállalkozó is bevonható, amely a gazdasági társaságokról szóló 1997. évi CXLIV. törvény rendelkezéseinek megfelelő gazdasági társaság is lehet. Az alvállalkozó által ellátott tevékenység azonban az össztevékenység 30%-át nem haladhatja meg, illetve az alvállalkozó a fő kedvezményezett felé személyzeti költségeket nem számolhat el.

A civil szervezeteknek az alábbi jellemzőkkel kell rendelkeznie:

- Önkéntesen létesültek. Ez azt jelenti, hogy önkéntes alapon alakulnak, és általában az önkéntes részvételre is épülnek. Non-profit státuszukat bizonyítaniuk kell.
- Bizonyos mértékben formális, illetve intézményes jelleggel bírnak. Rendelkeznek a nyilvántartásba vételről szóló bírósági végzéssel, létesítő/alapító okirattal, működési szabályzattal, amely behatárolja a szervezet rendeltetését, céljait és hatáskörét. A szervezetek elszámoltathatók a tagok és/vagy az adományozók által.
- Formailag függetlenek, elsősorban a kormánytól és más közhivataloktól, valamint a politikai vagy kereskedelmi szervezetektől is. Nem tevékenykednek tagjai kereskedelmi és szakmai érdekei szerint.

(1) A pályázó szervezet, illetve a civil szervezet

a) akkor pályázhat, ha az illetékes bíróság általi nyilvántartásba vétele és a pályázat beadási határideje között legalább hat hónap eltelt,
b) székhelye Magyarországon, illetőleg az Európai Unió valamely tagállamában van,
c) nem közvetítőként jár el, hanem közvetlenül felelős a projekt előkészítéséért és megvalósításáért,
d) megfelelően stabil és elégséges anyagi forrással rendelkezik – különös tekintettel a saját erőből biztosítandó 25%-os önrészre – ezáltal biztosítva a szervezet működésének folyamatosságát a projekt teljes időtartama alatt,
e) rendelkezik a szükséges tapasztalatokkal, ezáltal bizonyíthatóan képes a megpályázott projekt méretének megfelelő, nagyobb léptékű tevékenységek végrehajtására is,
f) képes biztosítani a kapott pénzeszközök elkülönített kezelését, ezáltal garanciát vállal arra, hogy azokat nem használják fel olyan személyek támogatására, akik nem tartoznak a 2004/904/EK tanácsi határozat személyi hatálya alá.

(2) Nem pályázhatnak azok a szervezetek, amelyek:

a) csődbe mentek vagy felszámolás alatt állnak, csődbiztos felügyeli tevékenységüket, hitelezői egyezséget kötöttek, tevékenységüket szüneteltetik, illetve erre irányuló eljárást kezdeményeztek velük szemben, vagy a vonatkozó hazai jogszabályok szerint bármilyen, ezeknek megfelelő helyzetben vannak;
b) felszámolásukat, megszüntetésüket, vagy az illetékes bíróság beavatkozását kérték, hitelezői egyezséget kezdeményeztek, vagy a vonatkozó hazai jogszabályok szerint bármilyen, ezeknek megfelelő helyzetben vannak;
c) jogerős ítélet alapján működésük során szakmai szabálysértést követtek el (amely ellen fellebbezéssel élni nem lehet);
d) nem tettek eleget a vonatkozó társadalombiztosítási befizetési vagy adófizetési kötelezettségeiknek azon ország törvényeinek megfelelően, ahol bejegyzésre kerültek, vagy a felelős hatóság országának megfelelően;
e) azok a magyar szervezetek, amelyeknek az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény értelmében meg nem fizetett, nyilvántartott köztartozásuk van;
f) jogerős bírói ítéletben elmarasztalták csalás, korrupció vagy bűnszövetkezetben való részvétel miatt, illetve bármely más törvénybe ütköző cselekedet miatt, amely hátrányosan érinti az Európai Unió pénzügyi érdekeit.

A részvételből szintén kizárhatók azok a pályázók:

g) akiknél a pályázat benyújtásának idején összeférhetetlenség állt fenn; továbbá
h) akik a pályázatban, vagy a szerződésben a részvétel feltételeként előírt információszolgáltatás során nem a valóságnak megfelelő tájékoztatást (adatokat) nyújtották, vagy azok szolgáltatását elmulasztották,
i) akik a jelenlegi vagy korábbi pályázatok elbírálása során megkísérelték a felelős hatóságot befolyásolni, vagy bizalmas információkhoz próbáltak hozzáférni.

II.2. A projektek alkalmassági feltételei

II.2.1. Alapelvek és kiválasztási kritériumok

a) átláthatóság

technikai (formai):
A pályázati anyagok minden oldalát folyamatos sorszámozással és szignóval, az eredeti példányt cégszerű aláírással kell ellátni. Kézzel írott pályázati anyagot nem fogadunk el. A pályázatokat és a kiegészítő dokumentumokat 1 aláírt eredeti és 5 csoportosított és összefűzött (kötött vagy spirálozott) másolati példányban kell beadni. Az eredeti példány mellé a projektterv angol nyelvű tartalmi összegzését mellékelni kell. A pályázati anyagot elektronikusan (CD-n vagy floppy-n) is be kell nyújtani.

szakmai (tartalmi):
A programterveknek jól felépítettnek, átláthatónak kell lenniük. Minden esetben tartalmaznia kell egy világos ütemtervet. Ennek megfelelően külön kell tartalmaznia a projekt leírását (kitérve a projekttel érintett célcsoport pontos összetételére és meghatározására és várható nagyságára), a tevékenységek pontos leírását, azok várható hatását, valamint a projekt végső célját. Szintén elkülönítetten és tevékenységekre lebontva kell feltüntetni a projekt tervezett, teljes költségvetését, külön költségnemenként. A tervezett tevékenységek várható eredményei mellé minden esetben mérhető, számszerűsített mutatókat kell rendelni! Azaz ki kell térni input, output eredménymutatókra, pl. a projekttel elérni kívánt célcsoportot alkotó személyek számára, a projekt hatásaként elért érintettek számára, a projekttevékenységekre szánt munkaórák számára, vásárolt eszközökre. Minden esetben indokolni kell a költségek felmerülésének szükségességét.

pénzügyi:
A pályázati felhíváson elnyert pénzeszközöket elkülönített (al)számlán kell kezelni. Az (al)számla meglétéről, illetve annak igényléséről a számlavezető pénzintézet által kiállított igazolást a pályázati anyaghoz csatolni kell. A projektek dokumentációjának a végrehajtás teljes időtartama alatt könnyen ellenőrizhetőnek, áttekinthetőnek és naprakésznek kell lennie. A kiadásokat és a bizonylatokat minden esetben a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény rendelkezéseinek megfelelően, de minimum nyolc évig kell nyilvántartani és megőrizni. A támogatási megállapodás aláírásának feltétele kettős könyvvitel vezetése. A kapott pénzösszeg kezeléséhez a kedvezményezettnek külön számviteli rendet kell kialakítania, amelyet számviteli politikájában is szabályoznia, illetve a számlatükör szerint külön könyvelnie kell.

b) költséghatékonyság

A ráfordításoknak és a programtervvel érintett személyek számának arányban kell lenniük. Minden költséget a projekt előzetes költségvetésében előre kell tervezni. A költségeknek ésszerűeknek és a hatékony és eredményes pénzgazdálkodás alapelveivel, különösen az értékarányosság és a költséghatékonyság elvével összeegyeztethetőnek kell lenniük.

c) megfelelőség

A programtervnek összhangban kell lennie a jelenlegi – a célcsoportokat érintő – nemzeti körülményekkel valamint az ebből adódó követelményekkel.

d) megvalósíthatóság

A projekteknek megvalósíthatónak kell lenniük, vagyis a projekt személyzetének megfelelő gyakorlattal és kellő mennyiségű szerzett tapasztalattal kell rendelkeznie, valamint a pályázónak átlátható, piaci feltételeknek megfelelő és értékarányos költségvetéssel kell rendelkeznie, amelyhez megfelelő önrész társul. A projekteknek megfelelő és tartható ütemtervvel kell rendelkeznie. Az elbírálás során további fontos szempont a projekt eredményeinek fenntarthatósága, ezen felül hogy a programterv megvalósítása minőségi fejlesztést jelentsen, vagy annak irányába mutasson az adott területen.

e) komplementer jelleg

Szintén fontos kiválasztási szempont, hogy a programterv milyen mértékben egészít ki más, uniós alapból támogatott, illetve a nemzeti törekvéseket megvalósító programokat, valamint a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal és annak befogadó állomásainak tevékenységeit.

II.2.2. Összeg- és időhatárok

A programterv összköltségvetéséhez viszonyítva a személyi költségek aránya az 50%-ot, a vállalkozói díjak aránya pedig a 30%-ot nem haladhatja meg. A személyi költségek és a vállalkozói díjak aránya összesen nem lehet több, mint az összköltségvetés 70%-a. (Kivételeket lásd I.2. pont alatt az egyes pályázható tevékenységeknél!)
A 25 százalékos önrésznek – főszabály szerint – bankszámlán nyilvántartott pénzösszegben, vagy egyéb, garanciával nyújtott kötelezettségvállalás formájában – amelyet a kötelezettségvállaló nyilatkozatával kell igazolni – kell a pályázó rendelkezésére állnia, azonban az önrész 10 százalékát a projekt céljának eléréséhez felhasználható tárgyi eszközök is képezhetik.
A fenti kritériumoknak meg nem felelő pályázat érdemi elbírálás nélkül elutasításra kerül!

A nyertes projektek várható kezdési időpontja:

2007. január 1.

A nyertes projektek legkésőbbi lehetséges befejezési időpontja:

2007. december 31.

III. ELSZÁMOLHATÓ KÖLTSÉGEK

A végrehajtási jelentésekre, valamint a projekt szinten jóváhagyható kiadásokra és költségekre vonatkozó szabályokat a 2006/399/EK bizottsági határozat tartalmazza. Az alábbiakban felsoroltak nem tartalmazzák teljes körűen az ide vonatkozó szabályokat, csupán a fontosabb tudnivalók kerültek kiemelésre.

III.1. általános szabályok – projekt szinten jóváhagyható kiadások:

a) a költségeknek közvetlenül a 2004/904/EK határozat 4. Cikkében meghatározott célkitűzésekhez kell kapcsolódniuk, valamint a 5-7. Cikkében meghatározott intézkedésekre kell vonatkozniuk.
b) Minden várható költséget fel kell tüntetni a projekt pénzügyi tervében.
c) A költségeknek ésszerűeknek, a hatékony és eredményes pénzgazdálkodás alapelveivel, különösen az értékarányosság és a költséghatékonyság elvével összeegyeztethetőnek kell lenniük. Nem lehetséges a nemzeti végrehajtási programokat jóváhagyó bizottsági határozat elfogadásának napját megelőzően, illetve az említett határozatban feltüntetett határidőket követően felmerülő költségek közös finanszírozása.
d) A költségeknek ténylegesen felmerült költségeknek kell lenniük, azokat a támogatás kedvezményezettjének könyvelésében, adóügyi dokumentumaiban fel kell tüntetni, azoknak meghatározhatóknak és ellenőrizhetőknek kell lenniük. Fő szabályként a kedvezményezettek kifizetéseit a költséget igazoló számlákkal kell alátámasztani. Ahol ez nem lehetséges, a kifizetéseket ezzel egyenértékű bizonyító erővel bíró számviteli dokumentummal kell alátámasztani.

III.2. Projekt szinten jóváhagyható közvetlen költségek

a) személyi költségek:

Jóváhagyhatók a projekthez rendelt személyzethez kapcsolódó, a munkáltató által fizetett járulékokkal megnövelt tényleges munkabéreknek megfelelő, továbbá az egyéb, javadalmazással kapcsolatos költségek. A személyzeti költségek nem haladhatják meg a kedvezményezett által általában kifizetett munkabéreket és egyéb munkáltatói költségeket, illetve az adott piacon alkalmazott leggazdaságosabb mértéket. Mindazonáltal az Európai Menekültügyi Alapból történő közös finanszírozásban részesülő tevékenységekből eredő illetékek, adók, illetve költségek (különösen a közvetlen adók és a munkabérek utáni társadalombiztosítási járulékok) csak akkor minősülhetnek jóváhagyható költségeknek, ha azokat ténylegesen és véglegesen a támogatás kedvezményezettje viseli. Ezen költségek csak a projektre fordított tényleges munkaidő arányában hagyhatók jóvá.

b) a projekt személyzetének utazási és ellátási költségei:

Az útiköltségek a ténylegesen felmerült költségek alapján hagyhatók jóvá.

c) új berendezések vásárlása:

Berendezések beszerzése esetén általában a haszonbérleti konstrukció részesül előnyben. Nagy értékű tárgyi eszközök esetén csak a projekt időtartamára eső amortizációs összeg számolható el. Kis értékű tárgyi eszközök, illetve rendkívül gyors amortizáció esetén a vásárlási értékek is jóváhagyhatók. Az új felszerelés vásárlásának költségei akkor hagyhatók jóvá, ha azok megfelelnek a szokásos piaci költségeknek és az adott tételeket a kedvezményezettre alkalmazandó adózási és könyvviteli szabályoknak megfelelően leírják.

d) alvállalkozókkal kapcsolatos kiadások:

Az ennél szigorúbb nemzeti szabályok alkalmazásának sérelme nélkül a következő alvállalkozói szerződésekkel kapcsolatos kiadások nem hagyhatók jóvá az Európai Menekültügyi Alapból történő közös finanszírozásra:

- olyan alvállalkozói szerződések, amelyek anélkül emelik a projekt végrehajtásának költségeit, hogy azzal arányos értéket adnának hozzá;
- közvetítőkkel vagy tanácsadókkal kötött olyan alvállalkozói szerződések, amelyekben a kifizetendő díjat a projekt teljes költségének százalékos arányában határozzák meg, kivéve, ha ezt a díjat a végső kedvezményezett az elvégzett munka vagy a nyújtott szolgáltatások tényleges értékére tekintettel indokolni tudja. Az alvállalkozóknak valamennyi alvállalkozói szerződés esetén vállalniuk kell, hogy az alvállalkozói tevékenységgel kapcsolatban minden szükséges információt az ellenőrző és a felügyelő szervek rendelkezésére bocsátanak.

Az alvállalkozó által ellátott tevékenység azonban az össztevékenység 30%-át nem haladhatja meg, illetve az alvállalkozó a fő kedvezményezett felé személyzeti költségeket nem számolhat el.

e) pénzügyi költségek:
Hitelkamatok, valutaváltási jutalékok és árfolyamveszteség, valamint egyéb, tisztán pénzügyi kiadások közös finanszírozásra nem hagyhatók jóvá.

f) bankszámla-vezetési költségek:
Abban az esetben, ha az Európai Menekültügyi Alapból történő finanszírozás érdekében valamely projekt végrehajtásához külön bankszámla vagy bankszámlák nyitására van szükség, a számlák megnyitásával, valamint a banki adminisztrációval kapcsolatos költségek jóváhagyhatók.

g) szakértői díjak: jogi tanácsadás költségei, közjegyzői díjak, műszaki vagy pénzügyi szakértői költségek, könyvelési vagy könyvvizsgálói költségek, értékbecslő, közbeszerzési szakértő stb.:
Ezek a költségek akkor hagyhatók jóvá, ha azok közvetlenül a projekthez kapcsolódnak, és annak előkészítéséhez vagy végrehajtásához szükségesek, illetve a könyvelési vagy könyvvizsgálói költségek esetében, ha azok az illetékes hatóság által előírt követelményekhez kapcsolódnak.

h) természetbeni juttatások: itt kell feltüntetni minden olyan költséget, amelyet önkéntes alapon biztosít a pályázó, ezért támogatást nem igényel rá, de emeli a projekt értékét. Ugyancsak itt kell kimutatni a nem elszámolható, de közvetlenül felmerülő költségeket is (pl. új tárgyi eszközök beszerzésének nem elszámolható része), ez utóbbi költségeket meg kell jeleníteni a saját forrás nem elszámolható költségeinél is (A/3 adatlap)

i) rezsi költségek: ezen költségek nem haladhatják meg a közvetlen költségek 7%-át. Ide kell sorolni pl. víz, fűtés, villany, irodaszerek, nem megosztható telefonvonal stb.

IV. A PÁLYÁZATOK ÉRTÉKELÉSE, A NYERTESEK KIVÁLASZTÁSA

A pályázatokat egy független értékelő bizottság formailag ellenőrzi és bírálja el.

A pályázatok értékelése az alábbi főbb elemekből áll:
- a támogatásra való jogosultság vizsgálata a Pályázati Útmutató II.1.1. pontja alapján,
- a technikai (formai) szempontból való megfelelés értékelése
- a pályázat szakmai (tartalmi) értékelése,
- a pályázat pénzügyi értékelése.

IV.1. Előszűrés

A pályázat azon követelményeinek vizsgálata történik e szakaszban, amelyek nem teljesítése a pályázat érdemi vizsgálat nélküli elutasítását vonják maguk után. Ezen okok az alábbiak:
- a pályázatot nem határidőben nyújtották be,
- a pályázó nem vehet részt a pályázati kiíráson,
- nem biztosított az előírt, 25%-os saját forrás, illetve a saját forrás megléte nincs megfelelően igazolva.

IV.2 A technikai (formai megfelelőség) szempontból való megfelelés értékelése

Ennél a pontnál az értékelők azt vizsgálják, hogy a pályázók a pályázati űrlapokat megfelelően kitöltötték-e, illetve egyéb dokumentumokat csatolták-e. A pályázat tartalmi értékelésére csak akkor kerülhet sor, ha a pályázat hiánytalannak, illetve az esetleges hiányosságok ellenére értékelhetőnek tekinthető. Hiánypótlásra a Pályázati Útmutatóban foglaltak, illetve az Értékelő Bizottság ügyrendjében foglaltak szerint van lehetőség.

IV.3. A pályázat szakmai értékelése

A szakmai szempontok értékelése során különös figyelmet kap annak értékelése, hogy a projekt megfelel-e az Európai Menekültügyi Alap céljainak. A bizottság külön vizsgálja a projektek innovatív voltát, ezzel együtt a jelen körülményeknek, így a közzétett stratégiai céloknak (ld. I.2. pont) való megfelelőséget, a tervezett tevékenységek szakmai megalapozottságát. További szempont, hogy a célcsoportok megfelelően megválasztottak-e, a tervezett tevékenységek mennyiben felelnek meg a célcsoport igényeinek, mennyire átlátható és logikusan felépített a projekt.

IV.4. A pályázat pénzügyi értékelésének szempontrendszere

A pénzügyi szempontok megfelelősége magába foglalja a projektirányítás és –végrehajtás rendszerének operatív szempontból való vizsgálatát (pl. mennyiben alkalmasak a tervezett tevékenységek a projekt végrehajtására), az előírt mértékű saját forrás meglétét és igazoltságát, valamint a beállított költségek (személyi és tárgyi) egymáshoz viszonyított arányának értékelését. A bizottság vizsgálja továbbá, hogy az esetlegesen feltüntetett eszközbeszerzések mennyiben szolgálják a projekt céljának megvalósítását, illetve a gazdaságosság, a költséghatékonyság és a megvalósíthatóság elveit.

A pályázat érdemi vizsgálata nem folytatható és a pályázatot el kell utasítani, ha:

Technikai vizsgálat:
- az előírt űrlapokat hiányosan töltötték ki,

Szakmai vizsgálat:
- a pályázat nem az Európai Menekültügyi Alapból társfinanszírozható célra irányul,

Pénzügyi vizsgálat:
- a projekt célkitűzése és a tervezett tevékenységek nincsenek összhangban az Európai Menekültügyi Alap céljaival,
- a tervezett kiadások nem felelnek meg a vonatkozó bizottsági határozat szabályainak,

A pályázatok értékelése során a projekteket az értékelő bizottság a fenti szempontrendszer, valamint az alább ismertetett pontrendszer alapján pontozza. A pontrendszer a három, I.1. pontnál megjelölt felhasználási területen belül beérkezett pályázatok közötti súlyozásra szolgál. Azonos projekthelyszínen azonos tevékenységi kört ellátó projektek közötti döntést segíti. A nyertes projektek a legtöbb pontszámot elért pályázatok közül kerülnek ki. Az elérhető alappontszám 60 pont (ld.1 táblázat). Ugyanazon felhasználási területen belül azonos pontszámot elért, támogatható pályázatok esetében külön pontszámok elérésével (ld. 1/A táblázat) kell a támogatható pályázatot kiválasztani.

A megszerezhető pontszámok értékelési szempontok szerinti megoszlása:

- technikai szempontok: 8%
elérhető: 5 pont
- szakmai szempontok: 54%
elérhető: 32 pont
- pénzügyi szempontok: 38%
elérhető: 23 pont


                                                          1. Értékelési táblázat

Pályázatértékelési és kiválasztási szempontok

Maximálisan adható pontszám

1. TECHNIKAI SZEMPONTOK

5

1.1. A pályázati anyag megfelelő csoportosítása

2

1.2. A meghatározott dokumentumok csatolása

2

1.3. Oldalszámozás megléte

1

2. SZAKMAI SZEMPONTOK

32

2.1. Szakmapolitikai szempontok

 

2.1.1. A projekt célkitűzése és a tervezett tevékenységek megfelelnek-e a jelenlegi körülményeknek és az azokból következő stratégiai elvárásoknak?

5

2.1.2. A tervezett tevékenységek szakmailag megalapozottak és indokoltak-e?

5

2.1.3. Mennyiben újszerű a projektötlet, mennyire innovatívak a tervezett tevékenységek?

2

2.2. Célcsoportok

 

2.2.1. Mennyiben felelnek meg az előirányzott tevékenységek a célcsoport(ok) szükségleteinek?

4

2.2.2. Mennyiben illeszkednek a projekt végrehajtása során tervezett módszerek, tevékenységek a célcsoportok sajátosságaihoz?

4

2.3. A projekt megalapozottsága

 

2.3.1. Megfelelően világos, logikusan felépített és részletezett-e a projektterv? (input, output, eredmény, hatás)

3

2.3.2. Egyértelmű és megfelelően alátámasztott-e a kapcsolat a helyzetelemzés és a tervezett tevékenység között?

3

2.3.3. Megalapozottak-e a pályázó által tervezett eredmények?

2

2.3.4. Megvalósítható-e a projekt a tervezett humánerőforrás hozzárendelésével? (projektszemélyzet, alapfeladatot ellátók)

4

3. PÉNZÜGYI SZEMPONTOK

23

3.1. Operatív szempontok

 

3.1.1. Mennyire szükségesek a tervezett kiadások a projekt végrehajtására?

5

3.1.2. Mennyiben felel meg a projekt ütemezése a tervezett tevékenységek megvalósításának?

3

3.2. Költséghatékonyság és költségvetés

 

3.2.1. Arányban áll-e a projekt személyzete illetve a végrehajtó személyek száma a célcsoportban elért személyek számával?

3

3.2.2. Arányban áll-e a projekt célcsoportjában elért személyek száma a tervezett költségekkel?

4

3.2.3. Mennyire felelnek meg a személyi költségek a piaci és a pályázati követelményeknek?

3

3.2.4. Mennyire értékarányosak a beszerezni kívánt eszközök illetve egyéb dologi kiadások tekintetbe véve a célcsoport sajátosságait?

5

ALAP ÖSSZPONTSZÁM

60


1/A. Súlyozási kisegítő táblázat

 

Szempontok

Maximálisan adható többletpont

A pályázó az előírtnál magasabb összegű önrészt (nem számítva a központi költségvetés által biztosított önrészt) biztosított (5 százalékonként 2-2 pont, 50, illetve azt meghaladó százalékarány esetén egységesen a maximális pontszám)

10

Azonos cél eléréséhez a pályázó alacsonyabb tárgyi és személyi költségeket rendel (az adható legalacsonyabb többletpont 5 pont)

10

A pályázati programban tervezett tevékenységek megvalósítása egyszerre több szakmapolitikai igényt kielégít

10

MEGSZEREZHETŐ TÖBBLETPONTOK ÖSSZESEN

30

Az értékelési táblázatban az egyes kritériumok mellett megadott pontszám az adható legmagasabb pontszám.
A pályázat csak abban az esetben minősül támogathatónak, ha az összpontszám – a megszerezhető alappontszámok esetében – eléri, vagy meghaladja a 36 pontot, illetve a három fő értékelési szempont alatt adható összpontszám legalább 50 százalékát elérte.
Az Értékelő Bizottság a pályázatok közül az Európai Menekültügyi Alapból allokált pénzeszközök összegének erejéig a legmagasabb pontszámot elért pályázatokat nyilvánítja nyertesnek.
Az Értékelő Bizottság az értékelés során a technikai, szakmai és pénzügyi szempontokat szem előtt tartva előnyben részesíti azokat a projekteket, amelyek végrehajtásában elismert menekültek, menedékkérők és befogadottak is részt vesznek.

V. A TÁMOGATÁS KIFIZETÉSE

Az átutalt részletek kedvezményezettek számára történő kifizetésének ütemezéséről – a végrehajtás folyamatának megfelelően – a felelős hatóság (BÁH) dönt.
A támogatás odaítéléséről a felelős hatóság és a kedvezményezett Támogatási Megállapodás ír alá. A kifizetéseket és a projekt végrehajtásának megfelelő ütemezését a Támogatási Megállapodás rögzíti.

VI. ELLENŐRZÉS ÉS ADATSZOLGÁLTATÁSI KÖTELEZETTSÉG

VI.1. Az Európai Bizottság ellenőrzési tevékenysége

A Bizottság az Európai Közösségek általános költségvetésének végrehajtására vonatkozó felelőssége körében gondoskodik arról, hogy a tagállamok akadálytalanul működő ügyviteli és ellenőrzési rendszerekkel rendelkezzenek a közösségi alapok hatékony és pontos felhasználásának biztosítása érdekében. Ebből a célból a Bizottság tisztviselői és alkalmazottai a tagállamokkal egyetértésben kialakított intézkedésekkel összhangban helyszíni ellenőrzéseket végeznek, beleértve a mintavétel útján történő ellenőrzést, az Alap által támogatott tevékenységek, illetve az ügyviteli és ellenőrzési rendszerek tekintetében úgy, hogy az ellenőrzésről legalább egy munkanappal korábban értesítést küldenek. A Bizottság egy vagy több tranzakció pontosságának igazolása érdekében az érintett tagállamot helyszíni ellenőrzés elvégzésére is felszólíthatja.

VI.2. A felelős hatóság ellenőrző tevékenysége

Elsősorban a tagállamok tartoznak felelősséggel a programok pénzügyi ellenőrzéséért. Ebből a célból a BÁH folyamatosan a helyszínen ellenőrzi mind a projektek gyakorlati végrehajtását, mind pedig a pénzügyi műveletek és nyilvántartások szabályszerűségét. Ennek érdekében intézkedései – többek között – felölelik:

- a szabálytalanságok megelőzését, feltárását és kiigazítását, ezekről tájékoztatás nyújtását a Bizottság részére,
- a feltárt szabálytalanságok eredményeként bekövetkezett veszteségek behajtását, illetve késedelmes fizetések után adott esetben kamatok felszámítását,
- a Bizottság folyamatos tájékoztatását a közigazgatási és bírósági eljárások fejleményeiről.

A kedvezményezettnek biztosítania kell annak lehetőségét, hogy a projekttel kapcsolatos dokumentumokat, illetve a projekt megvalósításának a helyszínét a felelős hatóság tanulmányozhassa, illetve vizsgálhassa.
A felelős hatóság a kedvezményezett (al)számláján történt valamennyi pénzmozgásról hiteles dokumentációt kérhet.
A felelős hatóság ellenőrzéssel kapcsolatos intézkedési jogait, valamint a kedvezményezett együttműködési kötelezettségét a Támogatási Megállapodás részletesen rögzíti.

VI.3. Adatszolgáltatási kötelezettség

A kedvezményezettet adatszolgáltatási kötelezettség terheli a projekt végrehajtását érintő valamennyi tevékenységgel, a közreműködő partnerekkel, alvállalkozókkal és pénzügyi műveletekkel kapcsolatosan a felelős hatóság felé. Továbbá az adatszolgáltatási kötelezettség kiterjed az ellátottakra (ill. célcsoportra) is a Támogatási Megállapodásnak megfelelően.
A projekt végrehajtása során a kedvezményezett a felelős hatóság által meghatározott időközönként köteles a végrehajtás adott állapotának megfelelő pénzügyi és megvalósítási jelentését elkészíteni.
Ezzel összefüggésben a kedvezményezettnek kötelessége, hogy pontos és rendszeres nyilvántartást vezessen a projekttevékenységről, illetve pontos és áttekinthető könyvelést vezessen a kapcsolódó elszámolásokról.
Az adatszolgáltatási kötelezettséggel összefüggő részletes szabályokat a Támogatási Megállapodás tartalmazza.

VI.4. Egyéb feltételek

A nyilvánosság biztosítása érdekében a kedvezményezettnek a felelős hatósággal együtt kell működnie annak láthatóvá tételében, hogy a projekt az Európai Menekültügyi Alap hozzájárulásával valósult meg.
A pályázat benyújtása egyben a Támogatási Megállapodás elfogadását is jelenti, amelyen csak speciális esetekben van lehetőség módosítani.

VII. A PÁLYÁZATOK BENYÚJTÁSA

VII.1.Csatolandó dokumentumok:

A/0. melléklet              Tartalomjegyzék

A/1. melléklet              Pályázati Űrlap

A/2. melléklet              Cselekvési ütemterv és pénzügyi ütemterv,

A/3. melléklet               Részletes költségvetés (A/3/1, A/3/2, A/3/3)

A/4. melléklet              Önéletrajzok,

A/5. melléklet              Alapító okirat,

A/6. melléklet               Szervezeti és működési szabályzat (amennyiben a pályázó rendelkezik ilyen okirattal),

A/7. melléklet              Nyilvántartásba vételről szóló bírósági határozat,

A/8. melléklet              Aláírási címpéldány, aláírási jogosultságot bizonyító egyéb okirat,

A/9. melléklet              30 napnál nem régebbi APEH igazolás a köztartozásokról,

A/10. melléklet             Bankszámla-kivonat vagy banki igazolás,

A/11. melléklet             Saját erő meglétét bizonyító egyéb dokumentumok (pl. más támogatási szerződés),

A/12. melléklet             A szervezet éves beszámolója és éves mérlege a kötelező mellékletekkel együtt,

A/13. melléklet             60 napnál nem régebbi cégkivonat, illetve más, a működés jogszerűségét igazoló okirat,

A/14. melléklet             Felelősségi nyilatkozat,

A/15. melléklet             Kapcsolattartó(k) kijelöléséről szóló nyilatkozat,

A/16. melléklet             Nyilatkozat az önerő meglétéről és annak forrásáról

 

Épület belső felújítása, illetve átalakítása esetén:

A/17. melléklet              Az épület bérbeadójának írásos hozzájárulása, valamint az ingatlan ingatlan-nyilvántartási tulajdoni lapjáról kiállított szemle

Épület külső felújítása, homlokzatváltás, területbővítés és funkcióváltás estén:

A/18. melléklet             Építésügyi hatósági engedély,

Ingatlan bérlése esetén:

A/19. melléklet            előszerződés/szerződés, amelyben a felek rögzítik, hogy a megállapodás abban az esetben hatályos, amennyiben a leendő bérlő pályázata sikerrel szerepel a jelenlegi pályázati kiíráson.

A pályázó által kiállított hitelesített másolat esetén a másolatot „az eredetivel mindenben megegyező” megjegyzéssel, dátummal és cégszerű aláírással kell ellátni.
A fenti mellékleteket minden benyújtott példányhoz csatolni kell, de eredeti példányt és hitelesített másolatot csak az eredeti pályázathoz. A másolati példányokhoz elegendő egyszerű másolatokat csatolni.

Felhívjuk a figyelmet, hogy az A/5, A/7, A/8, A/9, A/13 melléklet csatolása az alvállalkozókra is vonatkozik. 

VII.2. A pályázatok benyújtásának módja

A pályázóknak a pályázatokat lezárt borítékban, személyesen vagy tértivevényes küldeményként kell az alábbi címre eljuttatniuk:

Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal
1117 Budapest, Budafoki út 60.
1903 Budapest, Pf.: 314.

A borítékon az alábbi adatokat kell feltüntetni:

- a pályázó szervezet neve és címe,
- a pályázat címe,
- a pályázati felhívás hivatkozási száma.
- „Európai Menekültügyi Alap” felirat

A pályázatokat A4-es papírra szövegszerkesztővel vagy írógéppel, Times New Roman 12 vagy Arial 11 betűtípussal és 1,5 sorközzel kell megírni, illetve kinyomtatni. Kézzel írott pályázatot nem fogadunk el. A pályázati anyagot elektronikusan (CD-n, vagy floppy-n) is mellékelni kell.
Az eredeti és a másolati példányokat is csoportosítva (fűzve vagy kötve), folyamatos oldalszámozással és tartalomjegyzékkel ellátva kell beadni, illetve az eredeti példány minden oldalát a pályázónak aláírásával kell ellátnia. Az eredeti példány mellé a projektterv angol nyelvű tartalmi összegzését mellékelni kell.

VII.3. A pályázatok benyújtásának határideje:

A pályázatok beérkezésének végső határideje 2006. december 15. 13.00. óra
A határidő után beérkező pályázatok automatikusan, érdemi elbírálás nélkül elutasításra kerülnek még abban az esetben is, ha a postabélyegzőn határidő előtti időpont szerepel vagy a késés vis maiornak tulajdonítható.

VII.4. A pályázatok felnyitásának rendje

A pályázatok beérkezési határidejét követően a pályázati anyagokat tartalmazó zárt borítékokat az Értékelő Bizottság jelenlétében felnyitják. A borítékbontás a transzparencia elvének megfelelően nyilvános, azon minden pályázó részt vehet.

Az eljárás helye:

Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal
1117 Budapest Budafoki út 60.
„G” épület, Menekültügyi Igazgatóság, II. emeleti tárgyaló

A borítékbontás ideje:

2006. december  18. 09.00. óra

A borítékbontás során az Értékelő Bizottság megvizsgálja a benyújtott pályázat beérkezési idejét, valamint azt, hogy a kiírásnak megfelelően csatoltak-e valamennyi dokumentumot. Amennyiben az Értékelő Bizottság úgy találja, hogy egyes dokumentumok hiányoznak, és az adott dokumentum rövid határidővel pótolható, a pályázót a helyszínen hívja fel – a határidő megadásával egyidejűleg – a hiányzó irat pótlására. Amennyiben a dokumentum nem pótolható, vagy a pályázat egyéb hiányosságban szenved, a pályázat a helyszínen elutasításra kerül. A borítékbontás alkalmával az Értékelő Bizottság a jelenlévők előtt hirdeti ki a pályázók nevét, a benyújtott projekttervek címét, és az Európai Menekültügyi Alapból igényelt támogatás mértékét.

VII.5. A pályázók értesítése a pályázatértékelés eredményéről

A pályázókat a pályázatértékelés eredményéről a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal írásban értesíti támogató és elutasító döntés esetén egyaránt.
A nyertes pályázók, a projekttervek címe, valamint az igényelt támogatási összeg a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal honlapján, valamint a Belügyi Közlönyben is kihirdetésre kerül.
A Pályázati Felhívással és a Pályázati Útmutatóval kapcsolatosan az alábbi telefonszámokon kapható további információ:

(06-1) 463-9197,
(06-1) 463-9184

Budapest, 2006. november


Gyermekrajz pályázati kiírás 2007

GYERMEK képzőművészeti alkotó PÁLYÁZAT

Minden évben június 20-án a Nemzetközi Menekültnap alkalmából a világon mindenütt tisztelgünk a hazájukból elmenekültek határtalan lelkiereje és bátorsága előtt. A tiszteletadásnak e napját számtalan módon ünneplik világszerte. Az Európai Unió által létrehozott Európai Menekültügyi Alap, valamint a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal, a Nemzedékek Biztonságáért - Közhasznú - Alapítvánnyal együttműködve országos gyermek képzőművészeti versenyt hirdet az általános iskolák alsó- és felső tagozatosainak számára, és ezzel ünnepli a már hazánkban is hagyománnyá vált Nemzetközi Menekültnapot.

 

A pályázat két kategóriában kerül kiírásra:

I. kategória: 7-10 éves korosztály (1-4. osztály)

II. kategória: 11-14 éves korosztály (5-8. osztály)

 

A pályázat témái:

1. „Otthont nyújtunk Neked, befogadunk”

2. „Tegyünk meg mindent, hogy közénk tartozhass”

3. „Esély egy mosolyért”

 

Pályamunkák elkészítésének módja:

- Rajz, festmény –   színes ceruza, filctoll, vízfesték, tempera, olajfesték, zsírkréta, pasztell kréta, szén használatával

- Kisplasztika, dombormű – agyag, gipsz felhasználásával, fafaragással

- Textilkép – szövéssel, hímzéssel, selyemfestéssel

 

A pályamunkák beérkezésének határideje: 2007. május 21.

 

A pályamunkákat a következő címekre kell beküldeni:

1.Budapest és Pest Megye területéhez tartozó iskolákból:

Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal Budapesti és Pest Megyei Regionális Igazgatóság 1117 Budapest, Budafoki út 60.
2.Hajdú-Bihar Megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg Megye és Jász-Nagykun-Szolnok Megye területéhez tartozó iskolákból:

Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal Észak-alföldi Regionális Igazgatóság 4034 Debrecen, Sámsoni út 149.
3.Borsod-Abaúj-Zemplén Megye, Heves Megye és Nógrád Megye területéhez tartozó iskolákból:

Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal Észak-magyarországi Regionális Igazgatóság 3525 Miskolc, Kazinczy u. 32.
4.Bács-Kiskun Megye, Békés Megye és Csongrád Megye területéhez tartozó iskolákból:

Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal Dél-alföldi Regionális Igazgatóság 6724 Szeged, Londoni körút 15.
5.Baranya Megye, Somogy Megye és Tolna Megye területéhez tartozó iskolákból:

Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal Dél-dunántúli Regionális Igazgatóság 7602 Pécs, Csend u. 3.
6.Fejér Megye, Komárom-Esztergom Megye és Veszprém Megye területéhez tartozó iskolákból:

Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal Közép-dunántúli Regionális Igazgatóság 8000 Székesfehérvár, Arany János u. 10.
7.Győr-Moson-Sopron Megye, Vas Megye és Zala Megye területéhez tartozó iskolákból:

Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal Nyugat-dunántúli Regionális Igazgatóság 9026 Győr, Szövetség u. 15-17.

 

A pályamunkák benyújtásának, elbírálásának feltételei:

- A benyújtott alkotások hátoldalán (alján, illetve egyéb semleges területen), valamint a pályamunkát tartalmazó borítékon (csomagoláson) fel kell tüntetni a készítő nevét, iskoláját, a kategória számát és a rajz témáját.

- Az elbírálásban a nem szabad kézzel készített pályaművek nem vesznek részt. Ez alól kivételt képez a szövéssel készült munka.

- Az értékelés a mondanivaló mélysége, valamint az alkotás esztétikuma szerint történik.

- A pályaművek értékelése kétfordulós: az első forduló régiószintű, a második forduló országos szintű.


Régiószinten az általános iskolákból beküldött összes munkát egy független szakmai tagokból álló zsűri értékeli. A meghirdetett kategóriák első három helyezettjét a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal regionális igazgatóságai díjazásban részesítik, valamint a díjazott pályaműveket megküldik a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatalnak országos értékelésre.

 

Az értékelés határideje:

- régiószinten: 2007. május 25. -

országos szinten: 2007. június 5.

 

Régiószintű díjazás (kategóriánként):

Az I-III. helyezettek értékes könyvutalványban részesülnek.

A régiókból a Hivatalba érkezett immár legjobb munkákat országos szinten kategóriánként ismét értékelik és díjazásban részesítik. A szakmai zsűri döntése alapján különdíjak odaítélésére is van lehetőség.

 

Országos szintű díjazás (kategóriánként):

Az országos díjátadó ünnepséget a benyújtott pályamunkákból összeállított kiállítás keretében tartjuk.

Időpontja: 2007. június 12.


Az I-III. helyezettek és a különdíjban részesülők 1 hetes nyári táborozáson vesznek részt.

Helye: Miskolc – alkotótábor neves művészek közreműködésével

Időpontja: 2007. július 16-23. A IV-VI. helyezettek könyvutalványban részesülnek.

Országos szinten, a kategóriák első helyezettjeinek iskolái könyvutalványt kapnak.

Az értékelést követően a legjobb pályamunkák a Hivatal igazgatóságain kerülnek kiállításra.

Budapest, 2007. április

Háttér-információk pedagógusoknak, tanulóknak

A történelem folyamán a háborúskodások és az ellenségeskedések miatt az embereknek gyakran kellett és kell ma is elhagyniuk otthonukat azért, hogy máshol keressenek menedéket.
2006-ban világszerte több mint 20 millió ember kényszerült arra, hogy elhagyja hazáját, mert ott faji, vallási, nemzetiségi okok, politikai nézeteik, vagy egy bizonyos társadalmi csoporthoz való tartozásuk miatt üldöztetést szenvedtek el. Őket nevezzük menekülteknek. Védelmük és a róluk való gondoskodás minden állam feladata és felelőssége. Az Európai Menekültügyi Alap az Európai Unió azon célkitűzésének elérését segíti, hogy létrehozzon egy, a szabadság, biztonság és igazságosság elvére épülő területet azok részére, akik körülményeik miatt törvényesen keresnek védelmet az Európai Unióban. Az Európai Menekültügyi Alap elősegíti a tagállamok közötti szolidaritást és támogatja a menedékkérők, menekültek és hontalanok fogadására tett erőfeszítéseket, csakúgy, mint a tagállamok azon akcióit, melyek a menekültek társadalmi és gazdasági beilleszkedését mozdítják elő. Segítséget nyújt a menedékkérőknek, menekülteknek és hontalanoknak, hogy megalapozott döntésük alapján elhagyják az Európai Unió területét és hazatérjenek, ha így kívánják. A rajzpályázat témái ezért arra serkentik a gyerekeket, hogy átérezve a menekültek helyzetét közösen gondolkodjanak arról, mit tehetnek az Európai Unió állampolgárai azért, hogy a menekültek számára oltalmat nyújtsanak, illetve miként segíthetik új életük kezdetét Európában.

Belügyi alapok
  • Belügyi alapok

     

    Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság által az Európai Unió Belügyi Alapok társfinanszírozásával megvalósított projektekről bővebben itt olvashat.

     

    logo mmia pici

     

     

Hirdetmények

Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság a 2005. november 1-jét követően indult eljárásokban hatósági döntéseit a jogszabályban meghatározott esetekben hirdetményi úton honlapján is közzéteszi. Amennyiben a lenti keresőbe beírt adatokkal nincs találat, kérem, kattintson a HIRDETMENY linkre és ismételje meg a keresést a megjelenő felületen.

HIRDETMENY

OIF logó nagyonnagyonkicsi

 

 

ORSZÁGOS IDEGENRENDÉSZETI FŐIGAZGATÓSÁG

OK