Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal

Sajto

E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

További egy évig érvényes a menedékesek okmánya

LOGO kicsi

 

Tisztelt Érdeklődők!

 

Az orosz-ukrán háború elől menekülő, Magyarország által menedékesként elismert külföldi állampolgárok tartózkodási engedély okmányainak érvényességi ideje a 30/2024. (II. 22.) Korm. rendelet 3. §-a értelmében automatikusan 2025. március 4-ére módosul.

 

A fenti jogszabályhely értelmében függetlenül attól, hogy a 2024. március 4-ét megelőzően kiállított menedékes tartózkodási okmányon 2023. vagy 2024. március 4. szerepel érvényességi időként, az okmány érvényessége a jogszabály erejénél fogva 2025. március 4. napja.

 

Ezen okmányokkal kapcsolatban az érintetteknek nincs további teendője.

 

Kérjük, kísérjék figyelemmel Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság weboldalán a Hírek menüpontot, ahol a menekültügyi hatóság naprakész információkkal szolgál az érdeklődők számára.

 

 

 

 

 

 

 

 

Дійсність документа тимчасового  захисту

                  продовжується ще на один рік!

 

                  Шановні Громадяни,

 

Прибувші до Угорщини внаслідок російсько української війни,які розпоряджаються виданим й завіреним Угорщиною документом тимчасового захисту,що посвідчує особу та право на проживання , автоматично змінюється термін на  2025.03.04. року

зв‘язку з Державним Законом 3. §-a 30/2024. (ІІ.22.) 

Відповідно і завдяки вищеописаному законунемає різниці,що на ваших документах термін дійсності закінчується у 2023.03.04 році,у 2024.03.04 році тобто для біженців видані документи ,в звязку з законодавством продовжуються бути дійсними до 2025.03.04.

 

Надалі з цими документами вам нічого не потрібно робити.

 

Просимо вас слідкувати про нові інформації під пунктом «Новини» на нашому сайті Генеральної Дирекції (www.oif.gov.hu), де ми завжди надаємо актуальну інформацію для вас

TÁJÉKOZTATÁS - 2024. február 15-én technikai okok miatt az egri ügyfélfogadás szünetel

LOGO kicsi

 

Tisztelt Ügyfeleink !

Az OIF egri ügyfélszolgálatán 2024. február 15-én technikai okok miatt az ügyfélfogadás szünetel.

Megértésüket köszönjük!

FIGYELEM! ADATHALÁSZ ÜZENET!

LOGO kicsi

 

Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság központi e-mail címét feltüntetve, az E.ON Hungária Zrt. nevében próbálnak meg csalók adatokat megszerezni. Kérjük, legyen körültekintő!

 

Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság (OIF) az elmúlt napon tapasztalta, hogy a központi e-mail címére hivatkozással ( Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. ) ismeretlenek hamis, számlafizetésre felhívó üzeneteket küldtek ki az E.ON Hungária Zrt. nevében. Az üzenetek befizetésre hívják fel a címzetteket, a levél tartalmát számlaegyenleg közlőként tüntetik fel. Ez egy adathalász üzenet!

Kérjük, hogy aki ilyen tartalmú e-mailt kapott az OIF központi levélcíméről, semmiképpen se kattintson a benne szereplő linkre, a számla sorszámára befizetéshez, és ne fizessen a felhívásra!

Tájékoztató informatikai üzemzavarról

LOGO kicsi

 

Tisztelt Ügyfelünk!

 

 

Tájékoztatjuk, hogy az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság (a továbbiakban: Főigazgatóság) elektronikus ügyintézést biztosító felülete, az Enterhungary felület (www.enterhungary.gov.hu) technikai okok miatt átmenetileg nem elérhető. A hiba elhárításán a Főigazgatóság munkatársai folyamatosan dolgoznak, a szolgáltatás teljeskörű helyreállítása előreláthatóan legkésőbb 2023. december 30. napján 16 óráig megtörténik.

A Főigazgatóság a szolgáltatás helyreállításáról tájékoztató e-mailt küld ki minden olyan, az Enterhungary oldalon korábban regisztrált felhasználónak, aki 2023. november 1-je után az Enterhungary fiókját használta. Emellett tájékoztatás kerül ki a Főigazgatóság honlapjára is (www.oif.gov.hu).

 

 

A Főigazgatóság a szolgáltatás helyreállításáig az alábbi módon biztosítja a kérelmek benyújtását.

 

1) Elektronikus ügyintézésre kötelezettek, illetve ügyfélkapuval vagy cégkapuval rendelkező ügyfelek a kérelmeket e-papíron tudják benyújtani.

Az e-papíron benyújtott kérelmek esetén ahhoz, hogy a kérelem benyújtottnak legyen tekinthető, mindenképpen szükséges:

-          a tárgymezőben feltüntetni a kérelemmel érintett ügyfél nevét, születési dátumát és tervezett lakóhelyét/szálláshelyét (település megjelölésével),

-          mellékletként benyújtani a 25/2007. (V. 31.) IRM rendelet szerinti kitöltött, arcfényképpel (arcképmás) ellátott formanyomtatványt,

-          mellékelni a díj befizetéséről szóló igazolást,

-          csatolni a meghatalmazást.

Díj befizetése átutalással történhet. Ebben az esetben szükséges az alábbi adatok feltüntetése a közlemény mezőben:

-          kérelemmel érintett ügyfél útlevélszáma és

-          VEZETÉKNÉV, Keresztnév feltüntetése [amennyiben a teljes név feltüntetésére nincs mód, a vezetéknevet (nagybetűvel) és egy keresztnevet szükséges megadni].

A Főigazgatóság kizárólag az alábbi számlaszámra teljesített utalásokat tudja a kérelem befogadásához figyelembe venni: 10023002-00283511-02000006

Fontos, hogy a kérelmek beazonosíthatósága érdekében (ahogyan eddig is) egy utalás során csak egy ügyben lehet eljárási díjat megfizetni.

A hiányosan benyújtott kérelmeket vagy nem beazonosítható módon végrehajtott befizetéseket a Főigazgatóság – az Enterhungary felületen benyújtott kérelmekkel azonos módon – nem tudja benyújtott kérelemként figyelembe venni.

 

 

 

2) Elektronikus ügyintézésre nem kötelezett, illetve ügyfélkapuval vagy cégkapuval nem rendelkező ügyfelek kérelmeiket személyesen is benyújthatják.

 

A fennálló helyzetre tekintettel 2023. december 28-án és december 29-én a Főigazgatóság nyitva lévő ügyfélszolgálatain meghosszabbított ügyfélfogadási idővel várjuk azon ügyfeleinket, akik kérelmeiket nem tudják e-papíron benyújtani, vagy nem kívánják megvárni az üzemzavar elhárítását. Az ügyfélszolgálatok elérhetőségei az alábbi linken vagy a Főigazgatóság honlapján a Kapcsolat menüponton belül a Területi szervek elérhetőségei menüpontban ismerhetők meg:

http://oif.gov.hu/index.php?option=com_k2&view=item&layout=item&id=175&Itemid=462&lang=hu# 

Felhívjuk ugyanakkor a figyelmet, hogy a személyes ügyfélfogadásra a meghosszabbított nyitvatartási időben is csak korlátozott számban van lehetőség, emiatt elsődlegesen javasoljuk az e-papír szolgáltatás igénybe vételét.

 

Személyes kérelmezés esetén alábbiakat kell benyújtani:

-          25/2007. (V. 31.) IRM rendelet szerinti kitöltött, arcfényképpel (arcképmás) ellátott formanyomtatvány (ami elérhető többek között a Főigazgatóság honlapján, a www.oif.gov.hu oldalon az egyes kérelemtípusokra vonatkozó oldalakon),

-          útlevél,

-          díj befizetéséről szóló igazolás.

Díj befizetése átutalással vagy csekken történhet. Mindkét esetben szükséges az alábbi adatok feltüntetése a közlemény mezőben:

-          kérelemmel érintett ügyfél útlevélszáma és

-          VEZETÉKNÉV, Keresztnév feltüntetése [amennyiben a teljes név feltüntetésére nincs mód, a vezetéknevet (nagybetűvel) és egy keresztnevet szükséges megadni].

A Főigazgatóság kizárólag az alábbi számlaszámra teljesített utalásokat tudja a kérelem befogadásához figyelembe venni: 10023002-00283511-02000006

Fontos, hogy a kérelmek beazonosíthatósága érdekében (ahogyan eddig is) egy utalás során csak egy ügyben lehet eljárási díjat megfizetni.

Felhívjuk a figyelmet, hogy számos kérelmet 2024. január 1. napját követően is be lehet nyújtani:

-          okmány csere és pótlás kérelmek;

-          lejáró ideiglenes tartózkodásra jogosító igazolás meghosszabbítása;

-          bevándorlási engedély okmány érvényességének hosszabbítása;

-          EGT állampolgárok regisztrációs igazolás és állandó tartózkodási kártya kiadás iránti kérelme;

-          EGT állampolgár családtagjainak tartózkodási kártya és huzamos tartózkodási kártya kiadása és meghosszabbítása iránti kérelme.

Emellett lehetőség lesz a 2023. december 31-ig benyújtott elektronikus kérelmek esetében a biometrikus adatok felvételére is.

A kérelembenyújtó felület hibája okozta fennakadások miatt szíves elnézésüket kérjük.

 

 

ORSZÁGOS IDEGENRENDÉSZETI FŐIGAZGATÓSÁG

Belügyi alapok
  • Belügyi alapok

     

    Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság által az Európai Unió Belügyi Alapok társfinanszírozásával megvalósított projektekről bővebben itt olvashat.

     

    logo mmia pici

     

     

Hirdetmények

Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság a 2005. november 1-jét követően indult eljárásokban hatósági döntéseit a jogszabályban meghatározott esetekben hirdetményi úton honlapján is közzéteszi. Amennyiben a lenti keresőbe beírt adatokkal nincs találat, kérem, kattintson a HIRDETMENY linkre és ismételje meg a keresést a megjelenő felületen.

HIRDETMENY

OIF logó nagyonnagyonkicsi

 

 

ORSZÁGOS IDEGENRENDÉSZETI FŐIGAZGATÓSÁG

OK