-
Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság által az Európai Unió Belügyi Alapok társfinanszírozásával megvalósított projektekről bővebben itt olvashat.
E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Azonosító: 106-Szü-276/17/2024.R
Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság
felvételt hirdet előadói (adatbázis kezelés) ellátó beosztás betöltésére
Munkahely megnevezése: Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság
Dél-dunántúli Regionális Igazgatóság
Beosztás: előadó
Besorolás: RIASZ B
Cím: 7623 Pécs, Csend utca 3.
Munkarend: vezényléses
Jogviszony: határozatlan idejű, rendvédelmi igazgatási
Bérezés, egyéb juttatások: a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának
szolgálati viszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvényben (Hszt.)
meghatározottak szerint
Főbb feladatok:
Idegenrendészeti nyilvántartások kezelése, adatrögzítési feladatok,
elektronikus úton, vagy személyesen benyújtott kérelmek fogadása, döntések rögzítése,
okmányok megszemélyesítése, szigorú számadásos okmányok kezelése,
adatok meghatározott szempontok szerinti gyűjtése, statisztikai adatszolgáltatások elvégzése,
iratok digitalizálása,
ügyfelekkel kapcsolattartás szóban, vagy írásban.
A beosztás betöltésének követelményei:
magyar állampolgárság.
büntetlen előélet,
kifogástalan életvitel ellenőrzésben való megfelelés,
középfokú végzettség
foglalkozás-egészségügyi orvosi alkalmassági vizsgálaton való részvétel és alkalmas minősítés
felhasználói szintű számítástechnikai ismeretek
A beosztás betöltéséhez előnyt jelent:
RZS rendszer ismerete
Nova Irat és NOVA Vezetői modul ismerete
Elvárt kompetenciák:
együttműködő képesség,
terhelhetőség, stressztűrő képesség,
minőségorientáció (szabálykövetés, alaposság),
figyelem a feladatok határidőben történő végrehajtására,
megbízhatóság,
problémamegoldó képesség, kezdeményező készség,
pontos, önálló, gyors és precíz munkavégzés,
újításokra nyitott, kreatív személyiség.
A jelentkezőnek be kell nyújtania:
részletes szakmai önéletrajzát, amely tartalmazza a személyi adatait, szakmai végzettségeit, korábbi beosztásait, jelenlegi munkahelyét, elérhetőségeit,
motivációs levelet,
iskolai végzettséget, szakképesítés, nyelvismeretet igazoló okiratok másolata,
három hónapnál nem régebbi hatósági erkölcsi bizonyítvány (mely a jelentkezésnek nem, de a munkakör betöltésének feltétele)
a jelentkező nyilatkozata arról, hogy a benyújtott anyagában foglalt személyes adatainak a kiválasztási eljárással összefüggésben szükséges kezeléséhez hozzájárul
a jelentkező nyilatkozata arról, hogy a munkakörbe való kiválasztása esetén hozzájárul az általa benyújtott eredeti okmányok megvizsgálásához
A jelentkezés határideje: 2024. április 15.
A jelentkezés elbírálásának határideje: 2024. április 24.
A munkakör betöltésének kezdete legkorábban: 2024. május 1.
A jelentkezés benyújtásának helye és módja:
Jelentkezését a 106-Szü-276/17/2024.R azonosító feltüntetésével az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre kérjük eljuttatni, az elektronikus levél mellékleteként kizárólag MS Office .doc vagy .docx szöveges dokumentumok, illetve .jpg vagy .pdf kiterjesztésű fájlok csatolhatók.
A meghallgatásra kiválasztott jelentkezőket a személyes elbeszélgetés időpontjáról telefonon értesítjük.
A jelentkezés elbírálásának eredményéről az érintetteket levélben, illetve telefonon tájékoztatjuk.
TÁJÉKOZTATÓ
Fehér Kártya – a digitális nomád tartózkodása
1) Melyik harmadik országbeli állampolgár kaphat Fehér Kártyát?
Fehér Kártyát az a harmadik országbeli állampolgár kaphat, aki
Felhívjuk a figyelmet, hogy csak akkor kaphat Fehér Kártyát, ha nem végez munkát Magyarországon, valamint nem rendelkezik magyarországi vállalkozásban tulajdoni részesedéssel.
Harmadik országbeli állampolgárnak minősül:
Nem kaphat Fehér Kártyát:
Ha Ön nem rendelkezik tartózkodási engedéllyel, és vízummentesen nem utazhat be Magyarországra, akkor a kérelmet külföldön kell benyújtania.
A kérelmet azon a magyar külképviseleten tudja benyújtani, amely az Ön állampolgársága vagy szokásos tartózkodási helye szerinti országban működik.
Javasoljuk, hogy az illetékes konzulátusnál érdeklődjön arról, hogy van-e egyéb kérelem átvételére felhatalmazott hely, ahol a kérelem szintén benyújtható. Ilyen átvevő hely például a tiszteletbeli konzul, a kereskedelmi képviselet vagy külső szolgáltató.
Ha az Ön állampolgársága vagy szokásos tartózkodási helye szerinti országban nem működik magyar konzulátus vagy egyéb kérelem átvevő hely, akkor kivételes esetben a kérelmet benyújthatja abban az országban is, ahol jogszerűen tartózkodik, de kizárólag akkor, ha a kérelmezés indokait okirattal igazolja.
Vízumot külön nem kell kérelmeznie, mert a tartózkodási engedély kiadása iránti kérelem magában foglalja a tartózkodási engedély átvételére jogosító vízum iránti kérelmet is.
Mely esetben nyújtható be a tartózkodási engedély kiadása iránti kérelem Magyarországon?
Amennyiben Ön állampolgárságánál fogva vízummentesen utazhat be Magyarországra, és nem rendelkezik tartózkodási engedéllyel, akkor jogszerű tartózkodásának ideje alatt a tartózkodási engedély kiadása iránti kérelmét Magyarországon is benyújthatja.
Milyen módon nyújtható be a tartózkodási engedély kiadása iránti kérelem Magyarországon?
A kérelmet Magyarországon az alábbi módokon nyújthatja be:
Felhívjuk a figyelmet, hogy ha meghatalmazottja jogi képviselő vagy jogi személy, a kérelem kizárólag az Enter Hungary felületen nyújtható be.
A tartózkodási engedély meghosszabbítását kizárólag Magyarországon kérelmezheti, az Enter Hungary felületen, melyet ide kattintva érhet el.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a tartózkodási engedély meghosszabbítása kizárólag egy alkalommal kérhető, ugyanezen célból.
Felhívjuk a figyelmét, hogy a tartózkodási engedély kizárólag akkor hosszabbítható meg, ha Ön
Felhívjuk a figyelmet, hogy a tartózkodási engedély meghosszabbítása iránti kérelmet legkésőbb a tartózkodási engedély érvényességi idejének lejártát megelőző 30 nappal kell benyújtani.
Személyes benyújtás esetén a kérelem formanyomtatványt pontosan kitöltve és a kérelmező által aláírva kell benyújtani. A nyomtatvány ide a betétlap ide kattintva érhető el.
Az Enter Hungary felületen történő benyújtás esetén az ott található elektronikus űrlapot kell megfelelően kitölteni. Az Enter Hungary felületet ide kattintva érheti el.
A kérelem benyújtásakor a biometrikus adatokat tartalmazó tartózkodásra jogosító okmány kiállítása céljából arcképmás készítésére és hat éves kor feletti kérelmező esetén ujjnyomat rögzítésére kerül sor.
Az Enter Hungary felületen előterjesztett kérelem akkor minősül az idegenrendészeti hatósághoz érkezettnek, ha a kérelem díját befizette, és a visszaigazolás megküldésétől számított 15. napon belül megtörtént az arcképmása, valamint az ujjnyomata rögzítése és az aláírásminta megadása. Ha a kérelem érkezettnek minősül, az idegenrendészeti hatóság erről tájékoztatást küld.
Az eljárási díjakról szóló tájékoztatót ide kattintva tekintheti meg.
A tartózkodási engedély iránti kérelem engedélyezéséhez teljesítenie kell a beutazási és tartózkodási feltételeket, melyeket az eljárás során a kötelező mellékletekkel tud igazolni.
Kérjük, hogy a mellékleteket maradéktalanul töltse ki, illetve minden iratot ellenőrizzen a benyújtás előtt, ezzel hozzájárulhat kérelmének mielőbbi elbírálásához.
A tartózkodási célt igazoló dokumentumok
A tartózkodás célja az alábbi módokon igazolható:
A foglalkoztató valós és tényleges működését igazolni kell.
A vállalkozás valós és tényleges működése igazolható:
A magyarországi megélhetést igazoló dokumentumok
A megélhetés akkor tekinthető igazoltnak, ha a kérelmező jogszerű jövedelme a beutazást megelőző 6 hónapban a havi nettó 3000 EUR összeget elérte vagy meghaladta.
Felhívjuk a figyelmet, hogy ezzel az összegű jövedelemmel a magyarországi tartózkodása ideje alatt mindvégig rendelkeznie kell.
A megfelelő jövedelmet az alábbi iratok valamelyikével igazolhatja:
A magyarországi szálláshelyet igazoló dokumentumok
Önnek az alábbi iratok valamelyikével igazolnia kell, hogy lakhatásra alkalmas ingatlan tulajdonosa, vagy ilyen ingatlan használatára jogosult:
Az egészségbiztosítást igazoló dokumentumok
Önnek okirattal igazolnia kell, hogy az egészségügyi ellátások teljes körére biztosítottnak minősül, vagy az egészségügyi ellátás költségeit biztosítani képes.
Ennek lehetséges módjai:
A kiutazás feltételeit igazoló dokumentumok
A kiutazás feltételei igazolhatók:
Egyéb szükséges dokumentumok
Hosszabbítás esetén nem kell ismételten csatolnia a változatlan feltételekre vonatkozó okiratokat.
Az ügyintézési idő: 21 nap.
A kötelező mellékleteken kívül az OIF a tényállás tisztázása érdekében további okiratok benyújtására is felhívhatja, valamint egyéb eljárási cselekményt is foganatosíthat.
A hiánypótlási határidő és a különféle eljárási cselekmények lefolytatása az ügyintézési határidőbe nem számít bele.
Az eljáró hatóság az érdemi döntést a kérelem benyújtásától számított 30 napon belül hozza meg.
Ha a tartózkodási engedély kiadása iránti kérelmet külképviseleten terjesztette elő, és a regionális igazgatóság a tartózkodási engedély kiadása iránti kérelemnek helyt ad, egyidejűleg a tartózkodási engedély átvételére jogosító vízum kiadását is engedélyezi, és erről értesíti a magyar konzulátust.
A tartózkodási engedély átvételére jogosító vízumot a konzuli tisztviselő adja ki.
Felhívjuk a figyelmet, hogy tartózkodási engedély átvételére jogosító D vízum egyszeri beutazásra és 30 nap tartózkodásra jogosítja a kérelmezőt és 3 hónapig érvényes.
Felhívjuk továbbá a figyelmet, hogy amennyiben a tartózkodási engedély kiadásának engedélyezését követő 3 hónapon belül nem utazik be Magyarországra és az engedélyezett tartózkodását nem kezdi meg, az engedélyezett tartózkodási engedély érvénytelen, és a beutazásra és tartózkodásra való jogosultsága megszűnik.
A tartózkodási engedély okmány postai úton kerül kézbesítésre a kérelem formanyomtatványon megjelölt címre.
Felhívjuk a figyelmét, hogy az okmányt kizárólag akkor veheti át személyesen az OIF regionális igazgatóságán, ha igazolja, hogy nincs abban a helyzetben, hogy az okmányt a kézbesítésre megjelölt címen átvegye.
Az okmány érvényességi ideje legfeljebb 1 év, amely kizárólag ugyanezen célból, egy alkalommal hosszabbítható meg, de legfeljebb 1 évvel.
Felhívjuk a figyelmét, hogy a tartózkodási engedély meghosszabbítása kizárólag egy alkalommal kérhető, ugyanezen célból.
Felhívjuk a figyelmét továbbá, hogy a tartózkodási engedély érvényességi idejét úgy kell megállapítani, hogy a harmadik országbeli állampolgár úti okmánya az engedélyezett tartózkodás lejártakor még legalább 3 hónapig érvényes legyen.
Felhívjuk a figyelmet, hogy az OIF a tartózkodási engedélyt visszavonja, ha a kérelmező magyarországi foglalkoztató részére, illetve érdekében végez munkát, vagy magyarországi vállalkozásban tulajdoni részesedést szerez.
A Fehér Kártya érvényessége alatt és annak lejártát követően más jogcímen tartózkodási engedély kiadása belföldön nem kérelmezhető.
A Fehér Kártyával rendelkező vagy azt kérelmező harmadik országbeli állampolgár családtagja családi együttélés céljából tartózkodási engedélyt nem kaphat.
A Fehér Kártyával rendelkező harmadik országbeli állampolgár nemzeti tartózkodási kártyát nem kaphat.
Az elutasító döntéssel szemben fellebbezésnek van helye, mely a közléstől számított 8 napon belül nyújtható be az elsőfokú döntést hozó hatóságnál, vagy a kérelmezés helye szerinti külképviseleten.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a fellebbezés érdemi vizsgálat nélkül elutasításra kerül az alábbi esetekben:
- a fellebbezés elkésett,
- a fellebbezés nem a jogosulttól származik,
- az ügyfél fellebbezésében olyan új tényre hivatkozik, amelyről a döntés meghozatala előtt tudomása volt,
- a fellebbezést indoklás nélkül nyújtja be.
A bejelentési kötelezettségekről itt tájékozódhat.
INFORMATION
on
Residence permit for Hungarian Card
1) Which third-country nationals shall be granted a Hungarian Card?
A Hungarian Card may be granted to a third-country national
Even if the above requirements are fulfilled, third-country nationals may only be granted a Hungarian Card, if they:
Definition of third-country nationals:
qualify as third-country nationals.
If your entry into Hungary does not constitute a visa-exempt travel, your application for the issuance of a residence permit is to be submitted outside of Hungary.
You may submit an application before a diplomatic or consular foreign mission of Hungary in the country of your nationality or your habitual place of residence. Please be advised to contact the competent foreign mission of Hungary to inquire for further information, if there are any other places authorised to receive applications for a residence permit. Such application receiving places are constituted by e.g. honorary consuls, trade representations, and external service providers.
If there are not any consulates or other types of places receiving application in the country of your nationality or your habitual place of residence, in exceptional cases, you may submit an application in a country where you are staying legally provided that you provide proof of the reasons of your exceptional application submission.
Submitting an application for a visa separately is not required, as an application for the issuance of a residence permit comprises an application for a visa entitling its holder to collect a residence permit.
When can an application for the issuance of a residence permit be submitted within the territory of Hungary?
If you are allowed to enter the territory of Hungary visa free due to your nationality, and you are not a holder of a residence permit, you may submit an application for a residence permit during your legal stay in Hungary, within the territory of Hungary as well.
How can applications for a residence permit be submitted in Hungary?
Application submission in Hungary is available:
Please note that application submission is available only via the Enter Hungary platform if your attorney-in-fact is a legal representative or a legal person.
Submission of applications for the extension of a residence permit is only available within the territory of Hungary, via the platform of Enter Hungary, which is available by clicking here.
Please be informed that the extension of the residence permit is only possible if
Furthermore, please note that an application for the extension of a residence permit is to be submitted at least 30 days prior to the date of expiry of the issued residence permit.
For submission of an application in person, applicants are required to complete the application form correctly in full and to submit the completed document with their signature. The form is available by clicking here and the appendix here.
For submission of an application via the platform of Enter Hungary, the full and correct completion of the electronic application form is required, which is available on the platform. The platform of Enter Hungary is available by clicking here.
If the applicant is a minor with limited capacity or incapacitated, the application may be submitted by the applicant's legal representative, but if the applicant is over the age of six, he or she must appear in person, before the competent regional directorate of NDGAP by the time of submission.
For the purpose of the issuance of a residence permit comprising biometric data, a facial photograph and fingerprint of the applicant will be taken.
An application submitted via the platform of Enter Hungary is deemed to have been received by the immigration authority, if the administrative service fee has been paid, and the facial photograph and fingerprint of the applicant is taken and signature specimen of the applicant is recorded within 15 days from the date of receipt. The immigration authority will send out a notification when your application is deemed to have been received.
For information on administrative service fees for procedures, please click here.
For the approval of your application for a residence permit, you are required to meet conditions for entry and residence in Hungary, during the procedures mandatory attachments/enclosures may serve as proof of meeting the set conditions.
Please make sure completion of the attachments/enclosures in full and check all documents before submission, supporting the soonest possible processing and examination of your application.
Documents in proof of the purpose of residence
The following documents may serve as proof of the purpose of residence:
If the Hungarian employment was established on the basis of an agreement concluded between an employer established in a third country and a domestic employer in order to fulfil an agreement, the following documents must be attached besides the above mentioned
If you apply for a Hungarian Card because you perform actual work in relation to the activities of a company, cooperative or other legal entity -established for gainful purposes- as an owner or an executive officer, the competent authority may request additional documents to confirm the operation of the company, in particular:
Documents in proof of means of subsistence in Hungary
One of the following documents must be submitted as proof that the applicant has sufficient resources, i.e. (s)he can cover costs related to his/her subsistence, accommodation, return/onward travel (i.e. exit from Hungary) and healthcare services from legally acquired income and savings:
Documents proving that the applicant has a place of accommodation in Hungary
One of the following documents must be submitted as proof that the applicant is the owner of a residential property suitable for habitation, or (s)he has legal title to use such a real estate:
Documents proving that the applicant has health insurance
Documentary evidence must be submitted as proof that the applicant has access to comprehensive health insurance services covering all healthcare services or that (s)he can cover the costs of such services.
An applicant meets this condition in the following cases:
Documents proving that the applicant meets the conditions of exit (i.e. conditions to a return/onward travel)
Meeting the conditions of exit may be proved by:
Other required documents
In case of an extension, attaching/enclosing documents on unchanged conditions again is not required.
Applications for the issuance/extension of a residence permit for Hungarian Card are examined under a single application procedure.
For detailed information on the single application procedure, please click here.
Time period for procedural administration: 21 days.
In addition to mandatory attachments/enclosures, NDGAP may request the submission of further documents for clarification of facts of the case or implement other procedural conducts.
The period for remedying deficiencies (e.g., submission of missing documents) and for the implementation of various other procedural conducts is not comprised in the time period of the procedural administration.
The authority acting on the application case adopts a decision as to merits within 70 days from the date of the submission of the application.
If you submitted your application for a residence permit before a foreign diplomatic or consular mission of Hungary and the regional directorate approves your application for a residence permit, it shall constitute approval for the issuance of an entry visa entitling its holder to receive a residence permit, of which the competent Hungarian consulate shall be notified by the regional directorate.
The entry visa entitling its holder to receive a residence permit shall be issued by the competent consulate officer.
Please note that type D visas entitling their holder to receive their residence permits issued to third-country nationals are single-entry visas authorising a stay of not more than 30 days and are valid for 3 months.
Please note that if you do not enter the territory of Hungary within 3 months from the date of approval of the issuance of your residence permit and do not start your approved residence, the approved residence permit becomes invalid and the approval of your accrued right of entry and residence ceases.
A residence permit document shall be delivered by way of post to the address indicated as place of delivery in the application form.
Please note that receiving your document before NDGAP’s regional directorate in person is only allowed, if you prove that you are not in a position to receive the document at the address indicated as place of delivery in your application.
Validity period of the document is maximised in 3 years, and it may be extended for 3 years.
Please note that the authority shall determine the date of expiry of the residence permit in a way that the third-country national’s travel document shall be valid at least for another 3 months after the date of expiry of the approved residence.
In case of refusal, the decision may be appealed within 8 days of delivery, submitted to the authority of first instance, or at the Hungarian diplomatic or consular foreign mission where the application was submitted.
Please note that the authority shall dismiss the appeal without any examination as to merits in the following cases:
- the appeal is received after the deadline,
- the appeal is not submitted by an authorised person,
- the applicant introduces and refers to new facts of the case, of which (s)he was aware before the decision was adopted,
- the appeal is submitted without indicating its grounds or cause.
For information on reporting obligations, please click here.
Information
on
Obligations of the employer and host organization
The employer or the host organisation must ensure that, at the latest on the day the third-country national starts working, the third-country national is in the possession of a valid residence permit authorising him/her to work for the employer or the host organisation.
The employer or the host organisation must keep a copy of the residence permit presented by the third-country national for the duration of employment.
The immigration authority may ask you to present the above mentioned during an official inspection.
Notification of the start of employment
The employer must notify the immigration authority of the start of the employment of a third-country national within the following deadlines:
Notification of non-commencement of employment
The employer or the host organization must notify the immigration authority if the third-country national does not start the authorized work within the following deadlines:
Notification of termination of employment
The employer or the host organisation must notify the immigration authority within 5 days of the occurrence of the fact or circumstance on which the notification is based that the work will be discontinued within the period of validity of the residence permit entitling its holder to perform work.
The employer or the host organization must provide the following information on the start, non-commencement or termination of employment:
The employer carries out the above mentioned notifications electronically via Enter Hungary platform after electronic identification.
Legal consequences of failure to notify the start, non-commencement or termination of employment
An employer or host organization that fails to notify the start, non-commencement or termination of employment or fails to comply with its obligation to ascertaining facts with regards to the residence permit shall be subject to a public order penalty by the immigration authority, in proportion of the number of third-country nationals employed, in an amount up to HUF 1,000,000 (one million) per employee.
The employer or the host organization is exempted from the obligation to pay the public order penalty if it proves – as detailed above – its compliance with obligations to check and report.
The employer or the host organization is not exempted from the obligation to pay the public order penalty if it knew or with due diligence and attention it could have known that the document presented as a valid residence permit or other residence permit document was false.
The main contractor and any intermediate subcontractors shall be jointly and severally liable with the subcontracting employer or the host entity for the payment of the penalty if they knew or with due diligence and attention they could have known that the subcontracting employer was employing a third-country national without a residence permit.
Notification of an intra-corporate transfer of less than 90 days
At the latest within 5 days of starting the work, the host organization must report if a third-country national holding a residence permit issued by a Member State of the European Union for the purpose of intra-corporate transfer is to work in Hungary for the host organization for an intended period not exceeding ninety days.
The notification must include
The employer carries out the above mentioned notification electronically through Enter Hungary platform after electronic identification.
Notification of changes to employment conditions in the case of a residence permit for guest workers
An employer employing a foreigner with a residence permit for guest workers, if there is a change in the terms and conditions of employment of the guest worker it employs, must notify the National Directorate- General for Aliens Policing within 5 days of the change via the Enter Hungary platform, by providing the following information:
The employer must ensure that the guest worker holding
shall leave the territory of Hungary no later than 6 days after the termination of the employment relationship in the event of termination or cessation of the employment relationship.
If the employer does not comply with this obligation, the immigration authority will impose a fine of HUF 5,000,000.
The employer is exempted from paying the penalty if it proves that it has acted in accordance with the normal conduct expected in the given circumstances in fulfilling the above mentioned obligation.
In particular, the employer fulfils the requirement of conduct normally expected in the given situation if it fully complies with its obligation to notify the immigration authority and can prove that
The employer must reimburse the costs of expulsion, removal and aliens policing detention advanced by the aliens policing authority and the body established for general police duties if
If in the event of termination or cessation of the employment of the guest worker, the employer or the host organization fails to comply with its obligation in connection with the guest worker's obligation to leave the country or to report the non-commencement or termination of employment of the guest worker in the case of 30% of the number of guest workers it brought to Hungary in a calendar year, the employer or the host organization may not employ any more guest workers beyond the existing guest worker staff for 2 years from the date of the fine.
Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság által az Európai Unió Belügyi Alapok társfinanszírozásával megvalósított projektekről bővebben itt olvashat.
Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság a 2005. november 1-jét követően indult eljárásokban hatósági döntéseit a jogszabályban meghatározott esetekben hirdetményi úton honlapján is közzéteszi. Amennyiben a lenti keresőbe beírt adatokkal nincs találat, kérem, kattintson a HIRDETMENY linkre és ismételje meg a keresést a megjelenő felületen.
Tisztelt Érdeklődő!
Tájékoztatjuk, hogy a harmadik országbeli állampolgárok beutazására és tartózkodására vonatkozó új idegenrendészeti jogszabály átmeneti rendelkezései alapján ha Ön Magyarországon a korábbi jogszabály alapján már érvényes tartózkodási engedéllyel rendelkezik, az új idegenrendészeti jogszabály szerinti jogcímek valamelyikén kérelmezheti a tartózkodási engedélye kiadását. Felhívjuk a figyelmet, hogy kizárólag tartózkodási engedély kiadása kérelmezhető jelenleg személyesen és az Enter Hungary rendszeren keresztül, függetlenül a meglévő érvényes engedélytől. A tartózkodási engedély meghosszabbítása az átmeneti szabályok szerint nem lehetséges. A tartózkodási engedély kiadása iránti kérelmet legkorábban a tartózkodási engedély lejárta előtt 45 nappal nyújthatja be. Ha 2024. március 1. és április 1. között jár le, a tartózkodási engedély kiadása iránti kérelmet legkésőbb a tartózkodási engedély érvényességi idejének utolsó napján kell benyújtania.
Részletek és további információk ide kattintva érhetőek el : Átmeneti szabályok (gov.hu)