Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal

Sajto

E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Extend your permit

FOLLOW THIS PROCEDURE, IF YOU WANT TO EXTEND YOUR PERMIT.

 

1. UPLOAD YOUR APPLICATION ON ENTERHUNGARY WEBSITE

  • photo
  • copy of full passport
  • new school certificate of active status certified by university
  • new scholarship certificate (if you have)
  • Receipt from school of tuition fee
  • Transcript of study progress (if you are not a first year student)
  • bank balance statement (if you do not have scholarship)
  • health insurance (if you do not have scholarship)
  • Filled form of„Notification of accomodation” - also signed by the owner or stamped by the dormitory
  • Pay the procedural fee! (If you have Stipendium Hungaricum scholarship or ministerial scholarship, you do not have to pay the procedural fee.)

 

2. VISIT THE CLIENT SERVICE,  AFTER  YOU RECEIVED THE ENTER HUNGARY SYSTEM MESSAGE  

  • When? Minimum 30 days before the expiry date of your permit.

 

If you live in Budapest or in Pest county:

  • Client Service I.: 1116 Budapest Budafoki Street 60.
  • Client Service II.:1135 Budapest Szegedi Street 35-37.

 

If you live in an other county, visit ’contacts’ link for address information.

 

  • Check that you uploaded every document!
  • Check that you have typed your address correctly, beacuse we can only send your residence permit to the correct address
  • Bring your passport with you!

 

3. YOU CAN NOT GET THE PERMIT, IF A DOCUMENT IS MISSING

  • You have to watch your application on Enter Hungary!
  • If you have any questions, please write them into a document. Upload the document to your application in Enter Hungary. When uploading it please choose the category ’other document you consider necessary’.
  • We might inform you about the permission of your application through the Enter Hungary.

 

4. YOU WILL GET THE RESIDENCE PERMIT CARD BY THE EDUCATIONAL INSTITUTE. AFTER INFORMATION OF OUR DECISION, PLEASE GET IN CONNECTION WITH THE EDUCATIONAL INSTITUTION. 

  • Check your name on your Post Box
  • After information of our decision, get in connection with the coordinator of the educational institution.

 

5. DO THE FOLLOWING STEPS, IF YOUR PERMIT IS EXPIRED

  • Visit the Client Service as soon as possible!

 

Client Services in Budapest and Pest County:

  • 1116 Budapest Budafoki Street 60. (Client Service I.)
  • 1135 Budapest Szegedi Street 35-37(Client Service II.)

 

If you live in an other county visit ’contacts’ link!

Tartózkodási engedély hosszabbítás

 

cimsora

 1hasab

 

2hasaba2

3hasaba3

Client service - Budapest

LOGO kicsi

 

NATIONAL DIRECTORATE-GENERAL FOR ALIENS POLICING

Budapest and Pest County Regional Directorate

 

Dear Students!

 

We would like to inform you that the Client Service at Harmat Street which was open to provide a faster and more effective client experience between 20th of June and 30th of September, 2023 for students who have an official address in Budapest or Pest county is going to be closed from October. The last opening day is on 29th of September, 2023. From October you could visit either 1135 Budapest Szegedi road 35-37. or 1117 Budapest, Budafoki road 60. to hand your application.

 

Opening Hours:

 

Budafoki road client service Szegedi road client service
Monday 8:00-14:00 Monday 8:00-14:00
Tuesday 8:00-14:00 Tuesday 8:00-14:00
Wednesday 8:00-14:00 Wednesday 8:00-14:00
Thursday 8:00-14:00 Thursday 8:00-14:00
Friday 8:00-12:00 Friday 8:00-12:00

 

From October, 2023. you can book an appointment exclusively to Szegedi road or Budafoki road client service. The appointment reservation has to contain the Enter Hungary case number received on this electronic platform for applications. Please provide the Enter Hungary case number in the ,,client name’’ section.

 

Thank you for your kind understanding.

 

Ügyfélfogadás - Budapest

LOGO kicsi

ORSZÁGOS IDEGENRENDÉSZETI FŐIGAZGATÓSÁG

Budapesti és Pest Vármegyei Regionális Igazgatóság

 

Tisztelt Tanulók/Hallgatók!

 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2023. június 20. – 2023. szeptember 30. között a hatékonyabb ügyintézés érdekében Budapesten Pest vármegyében szálláshellyel rendelkező diák ügyfeleink részére megnyitott Harmat utcai ügyfélszolgálati irodánk utolsó nyitvatartási napja 2023. szeptember 29. péntek. 2023. októbertől a Harmat utcai kirendeltség bezárásra kerül, helyette ügyintézésre a 1135 Budapest, Szegedi út 35-37., illetve 1117 Budapest, Budafoki út 60. alatt található ügyfélszolgálati irodákban lesz lehetőség.

 

Nyitva tartás:

 

Budafoki úti ügyfélszolgálati iroda

Szegedi úti ügyfélszolgálati iroda

Hétfő 8:00-14:00 Hétfő 8:00-14:00
Kedd 8:00-14:00 Kedd 8:00-14:00
Szerda 8:00-14:00 Szerda 8:00-14:00
Csütörtök 8:00-14:00 Csütörtök 8:00-14:00
Péntek 8:00-12:00 Péntek 8:00-12:00

 

Időpontot foglalni 2023. októbertől kizárólag a Szegedi és Budafoki úti kirendeltségre lesz lehetőség. A gyorsabb ügyintézés érdekében az ügyfélnév mezőbe a név megadása mellett tüntessék fel az elektronikus ügyindítási felületen kapott EnterHungary azonosító számot.

 

Szíves megértésüket köszönjük!

Belügyi alapok
  • Belügyi alapok

     

    Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság által az Európai Unió Belügyi Alapok társfinanszírozásával megvalósított projektekről bővebben itt olvashat.

     

    logo mmia pici

     

     

Hirdetmények

Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság a 2005. november 1-jét követően indult eljárásokban hatósági döntéseit a jogszabályban meghatározott esetekben hirdetményi úton honlapján is közzéteszi. Amennyiben a lenti keresőbe beírt adatokkal nincs találat, kérem, kattintson a HIRDETMENY linkre és ismételje meg a keresést a megjelenő felületen.

HIRDETMENY

OIF logó nagyonnagyonkicsi

 

 

ORSZÁGOS IDEGENRENDÉSZETI FŐIGAZGATÓSÁG

OK