-
Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság által az Európai Unió Belügyi Alapok társfinanszírozásával megvalósított projektekről bővebben itt olvashat.
Útmutató tanulmányok folytatása célú tartózkodási engedély meghosszabbítására
1.Tartózkodási engedély hosszabbítás iránti kérelmet kizárólag elektronikus úton, az EnterHungary-n keresztül lehet előterjeszteni, így először regisztráljon, vagy ha már van fiókja, jelentkezzen be.
2.Válassza a „Tartózkodási engedély iránti kérelem” lehetőséget, majd kattintson a „Tanulmányi vagy hallgatói mobilitás” elemre.
3.Töltse ki az összes kötelező mezőt:
a) Vezeték- és utónevét az útlevélnek megfelelően kell beírni (javasoljuk az OCR-kód ellenőrzését: VEZETÉKNÉV>>KERETNÉV>KERETNÉV> alakban fogja találni)
b) Kérjük, kerülje a speciális karakterek és az ékezetek használatát (pl. „ä”), csak a latin és a magyar ábécé karaktereit használja.
c) Az űrlapon az édesanyja születéskori nevét, vagyis az esetleges házasságát megelőzően használt nevét kell feltüntetni.
d) A tanulmányi célú tartózkodási engedély érvényességi ideje legfeljebb 2 év. Kérjük, ne kérelmezze hosszabb időre, mert ennél hosszabb időszakra nem lehet kiállítani az okmányt.
4.Töltse fel az összes kötelező mellékletet az Enter Hungary ügyébe:
a) 3 hónapnál nem régebben készült arcfénykép
b) Útlevelének minden oldaláról készített fénykép vagy szkennelt fájl
c) Aktív hallgatói jogviszony-igazolás
d) Pénzügyi fedezetet alátámasztó dokumentumok (bankszámla kivonat, családi támogató nyilatkozat)
e) Lakhatást alátámasztó dokumentum (lakásbérleti szerződés/kollégiumi szállásigazolás)
f) Teljes körű egészségbiztosítás
g) Ne felejtse a dokumentumok feltöltése után az oldal alján található „Kérelem beküldése” gombot megnyomni! (Sikeres beküldést követően megváltozik a beküldött kérelem héttérszíne az ügyeim menüpont alatt.)
5.Fizesse ki az eljárási díjat az Enter Hungary-n keresztül, amennyiben nem mentesül a megfizetése alól (lásd: Eljárási Díjak)
6.Kérelem beküldését követően személyesen meg kell jelennie a szálláshelye szerinti regionális igazgatóság ügyfélszolgálatán a biometrikus adatainak felvétele érdekében
a) Ennek elmulasztása esetén kérelme törlésre kerül
b) A ’Teendőim / tárhely’ menüpontokat nézze
A kérelmében hozott döntést a hatóság az EntenHungary rendszeren keresztül is megküldheti. A tartózkodási engedélyét az oktatási intézménytől fogja tudni átvenni. Javasoljuk, hogy miután értesül az engedélyező döntésről, vegye fel a kapcsolatot az oktatási intézmény koordinátorával.
Kérjük, hogy a tartózkodási engedély átvétele miatt ügyfélszolgálatainkon ne jelenjen meg. Az engedély az ügyfélszolgálaton nem vehető át.
Kötelező mellékletek tartózkodási engedély meghosszabbításához
1.Arcfénykép: három hónapnál nem lehet régebbi, a formátuma pedig .jpeg (NEM .png), a mérete pedig nem lépheti túl a 3MB-ot
2.Teljes útlevél fénymásolat (üres oldalak kivételével), fényképként is, illetve szkennelt változatban is feltölthető. Az útlevél állapota (tartalma, bejegyzések száma) ugyanolyan legyen, mint a kérelmezés napján.
3.Aktív hallgatói jogviszony igazolás az aktuális szemeszterről
4.Ösztöndíj igazolás, ha rendelkezik vele (pl.: Magyar Állami Ösztöndíj, Stipendium Hungaricum)
5.Befizetett tandíjról szóló igazolás
6.Kreditigazolás előző szemeszterről
7.Bankszámlaegyenleg igazolás (ha a számla nem az Ön nevén van, kérjük, csatolja a családi támogató levelet is)
8.Teljes körű egészségbiztosítás
9.Lakhatást alátámasztó dokumentum (lakásbérleti szerződés, kollégiumi igazolás, szálláshely bejelentő lap)
10.Eljárás díj kifizetése (lásd: Eljárási díjak)
Egyéb fontos tudnivalók
1.Minden értesítést (pl. hiánypótlási felhívás, stb.) az EnterHungary rendszeren keresztül küldünk, ezért javasoljuk, hogy ellenőrizze gyakran a fiókját a „Teendők / Tárhely” menüpont alatt.
2.Tartózkodási engedélyét csak a jelenlegi engedélye érvényességi idejének lejárta előtt tudja meghosszabbítani. A lejárt tartózkodási engedély meghosszabbítására nincs mód.
3.A kiállított tartózkodási engedélyt az oktatási intézmény részére küldjük meg. Az okmány átvételéhez szükséges felvennie a kapcsolatot az oktatási intézmény koordinátorával, illetve a tanulmányi osztállyal.
A tartózkodási engedélyen az okmányszám és érvényességi idő a következő módon szerepel:
A tartózkodási engedély száma a jobb felső sarokban található (010101010).
A tartózkodási engedély érvényességi ideje jobb oldalon, középen található (év.hónap.nap. sorrendben).
Azon harmadik országbeli állampolgároknak, akik Magyarország valamelyik konzulátusán nyújtották be kérelmüket, valamint D típusú vízummal rendelkeznek, az alábbiakat szükséges tenniük.
1.Konzulátuson keresztül történő kérelmezés
2.Beutazás Magyarországra a D típusú vízummal
Kérjük, hogy elektronikus úton ne terjesszen elő kérelmet, mivel azt már megtette a konzulátuson keresztül.
3.Az elkészült tartózkodási engedélyt az OKTATÁSI INTÉZMÉNYNÉL tudja átvenni. Az ügyfélszolgálatunkon nem tudjuk átadni a tartózkodási engedélyt, kérjük ezért ott ne jelenjen meg!
4.Szálláshely-igazolását elektronikusan küldjük meg.
5.Ha a szálláshelye a tartózkodási engedély kérelmezése óta megváltozott, akkor be kell jelentenie az új szálláshelyét az EnterHungary rendszeren keresztül (lásd: szálláshelyváltozás bejelentés)
Fontos:
Kérjük, szálláshelyváltozás bejelentés miatt ne látogassa meg az ügyfélszolgálatot. A szálláshely-igazolást elektronikus úton fogjuk önnek kiküldeni.
TÁJÉKOZTATÓ
Tanulmányokat folytató kérelmezők részére
Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság regionális igazgatóságain az ügyfélszolgálati irodák nyitvatartási ideje az alábbiak szerint alakul. Az ügyintézésre a szálláshely szerint illetékes regionális igazgatóság az illetékes.
1.Budapesti és Pest Vármegyei Regionális Igazgatóság
ügyfél szálláshelye: Budapest vagy Pest vármegye területén,
1135 Budapest, Szegedi út 35-37. szám: Hétfőtől Csütörtökig 8.00-14.00 óráig, Pénteken 8.00 -12.00 óráig
1117 Budapest, Budafoki út 60.: Hétfőtől Csütörtökig 8.00-14.00 óráig, Pénteken 8.00 -12.00 óráig
2.Észak-alföldi Regionális Igazgatóság
4033 Debrecen, Sámsoni út 145.: Hétfő: 07:30 – 13:00, Kedd: 07:30 – 16:00, Csütörtök: 12:00 – 17:00, Péntek: 07:30 – 12:00
4400 Nyíregyháza, Szent István út 9.: Hétfő, Szerda: 10:00 – 15:00
5000 Szolnok, Baross u. 45-51.: Kedd: 10:00-15:00
3.Dél-alföldi Regionális Igazgatóság
6724 Szeged, Bakay Nándor u. 3/A.: Hétfő – Szerda: 07:30 – 16:00, Csütörtök: 07:30 – 17:00
6000 Kecskemét, Irinyi u. 17/B.: Hétfő: 09:00 – 17:00, Csütörtök: 09:00 – 16:00, Péntek: 09.00 – 12.00
5600 Békéscsaba, Kétegyházi út 10.: Kedd, Szerda: 08:00 -16:00, Csütörtök: 07:30 – 17:00, Péntek: 08:00 – 11:00
4.Észak-magyarországi Regionális Igazgatóság
3526 Miskolc, Hatvanötösök útja 2.: Hétfő – Kedd: 07:30 – 16:00; Szerda: 07:30 – 17:00, Péntek: 07:30 – 14:00
3300 Eger, Grónay Sándor utca 3.: Kedd, Csütörtök: 09:00 – 15:00
2660 Balassagyarmat, Kossuth u. 43.: Hétfő: 7:30 – 16:00, Szerda: 07:30 – 17:00
5.Dél-dunántúli Regionális Igazgatóság
7623 Pécs, Csend u. 3.: Hétfő: 08:00 – 17:30, Kedd, Csütörtök: 08:00 – 16:00, Szerda: 07:30 – 12:00
7400 Kaposvár, Széchenyi tér 3.: Hétfő: 09:00 – 16:30, Szerda: 09:00 – 15:30
7100 Szekszárd, Szent István tér 23.: Kedd: 12:00 – 16:30, Csütörtök: 09:30 – 15:30
6.Közép-dunántúli Regionális Igazgatóság
8000 Székesfehérvár, József Attila u. 38.: Hétfő: 07:30 – 17:00, Kedd – Csütörtök 07:30 – 16:00
2800 Tatabánya, V, Győri út 13.: Hétfő: 08:30 – 16:30, Kedd, Csütörtök: 08:00 – 15:00
8200 Veszprém, Levendula utca 1.: Hétfő: 08:30 – 16:30, Kedd, Csütörtök: 08:30 – 15:00
7.Nyugat-dunántúli Regionális Igazgatóság
9026 Győr, Szövetség u. 17.: Hétfő, Szerda: 07.30-12.00 12.30-16.00, Kedd: 07:30 – 12:00; Csütörtök: 07.00-12.00 12.30-17.00
9700 Szombathely, Kisfaludy S. u. 1.: Hétfő: 09:00 – 16:00
8900 Zalaegerszeg, Mártírok útja 42-44.: Kedd: 09:00 – 15:00, Csütörtök: 09:00 – 14:00
Az OIF eljárásáról, az Ügyfélszolgálati Irodák nyitva tartásainak esetleges változásairól naprakész információkat az www.oif.gov.hu oldalon talál. A honlapon az ügyintézés érdekében lehetőség van időpont foglalására is.
Client services
Please note that the Certificate of Temporary Residence issued by the Police entitles you to remain in the territory of Hungary for the time period indicated on the certificate.
Please appear within the time period indicated on your certificate at the Client Service Office of the Regional Directorate of the National Directorate-General for Aliens Policing (NDGAP) competent according to your place of accommodation for the purpose of further administration. The address and opening hours of the Client Service Offices of NDGAP are the following:
1.Budapest and Pest County Regional Directorate
1117 Budapest, Budafoki út 60. Monday – Thursday 8.00 – 14.00, Friday 8.00 – 12.00
1135 Budapest, Szegedi út 35-37. Monday – Thursday 8.00 – 14.00, Friday 8.00 – 12.00
2.North Plain Regional Directorate
4033 Debrecen, Sámsoni út 145. Monday 7.30 – 13.00, Tuesday 7.30 – 16.00, Thursday 12.00 – 17.00, Friday 7.30 – 12.00
4400 Nyíregyháza, Szent István út 9. Monday, Wednesday 10.00 – 15.00
5000 Szolnok, Baross u. 45-51. Tuesday 10.00 – 15.00
3.South Plain Regional Directorate
6724 Szeged, Bakay Nándor u. 3/A. Monday – Wednesday 7.30 – 16.00, Thursday 7.30 – 17.00
6000 Kecskemét, Irinyi u. 17/B. Monday 9.00 – 17.00, Thursday 9.00 – 16.00, Friday 9.00 – 12.00
5600 Békéscsaba, Kétegyházi út 10. Tuesday, Wednesday 8.00 – 16.00, Thursday 7.30 – 17.00, Friday 8.00 – 11.00
4.North Hungary Regional Directorate
3526 Miskolc, Hatvanötösök útja 2. Monday, Tuesday 7.30 – 16.00, Wednesday 7.30 – 17.00, Friday 7.30 – 14.00
3300 Eger, Grónay Sándor utca 3. Tuesday, Thursday 9.00 – 15.00
2660 Balassagyarmat, Kossuth u. 43. Monday 7.30 – 16.00, Wednesday 7.30 – 17.00
5.South Transdanubia Regional Directorate
7623 Pécs, Csend u. 3. Monday 8.00 – 17.30, Tuesday, Thursday 8.00 – 16.00, Wednesday 9.00 – 15.30
7400 Kaposvár, Széchenyi tér 3. Monday 9.30 – 16.30, Wednesday 9.30 – 15.30, Friday 9.30 – 12.00
7100 Szekszárd, Szent István tér 23. Tuesday 12.00 – 16.30, Thursday 9.30 – 15.30
6.Middle Transdanubia Regional Directorate
8000 Székesfehérvár, József Attila u. 38. Monday 7.30 – 17.00, Tuesday – Thursday 7.30 – 16.00
2800 Tatabánya, V, Győri út 13. Monday 8.30 – 16.30, Tuesday, Thursday 8.30 – 15.00
8200 Veszprém, Levendula utca 1. Monday 8.30 – 16.30, Tuesday, Thursday 8.30 – 15.00
7.West Transdanubia Regional Directorate
9026 Győr, Szövetség u. 17. Monday, Wednesday 7.30 – 12.00 12.30 – 16.00, Tuesday 7.30 – 12.00, Thursday 7.00 – 12.00 12.30 – 17.00
9700 Szombathely, Kisfaludy S. u. 1. Monday 9.00 – 16.00
8900 Zalaegerszeg, Mártírok útja 42-44. Tuesday 9.00 – 15.00, Thursday 9.00 – 14.00
You may find additional information regarding the procedures of NDGAP and the changes of opening hours of the Client Service Offices on the website at www.oif.gov.hu. It is also possible to book an appointment for administration on the website.
RESIDENCE PERMIT PROCEDURAL FEES
I. Citizens of the EEA (citizens of the European Union, Switzerland, Liechtenstein, Norway, Iceland)
Registration Certificate: 1.000 HUF (can only be submitted electronically, through the EnterHungary)
II. Third country nationals (Non EEA/EU citizens)
The application is free of charge for third country nationals in the following cases:
Short stories
Perfect Know How submits an application for the extension of the residence permit online through the Enter Hungary system 2 months before the expiration of the residence permit. Perfect Know How continuously monitors the status of his/her application on the Enter Hungary website, so that, if necessary, he/she can upload the required documents in time. Perfect Know How thus saves herself/himself a lot of inconvenience and receives her/his residence permit in time, before her/his previous residence permit expires.
Act like Perfect Know How!
Mischievous Magician should have started extending his/her residence permit sooner, at least 45 but more likely 60 days sooner than her/his residence permit expires.
Mischievous Magician will be granted a certificate of temporary residence until her/his new residence permit is ready However, until the permit is not ready, Mischievous Magician cannot leave Hungary, because the certificate of temporary residence will not allow her/his to travel abroad.
Don’t Delay! Start extending your residence permit on time!
3. Dream Wanderer is a third country national living in Hungary, whose residence permit has expired. Dream Wanderer cannot submit a request for extension of residence permit via Enter Hungary, because he/she does not have valid residence permit.
Dream Wanderer must submit an application for new residence permit at the client service, and he/she has to pay a lot more for the application. Furthermore he/she must write a fairness request. If this request will not accepted, it means serious consequences for him/her. In the worst case scenario she/he have to leave (expell) the Schengen area.
Never act like Dream Wanderer! Submit application for extension in time!
ELJÁRÁSI DÍJAK
I. EGT-állampolgárok esetén (Európai Unió, Svájc, Lichtenstein, Norvégia, Izland állampolgárai)
Regisztrációs igazolás: 1.000 HUF (kizárólag elektronikus, az EnterHungary-n keresztül lehet előterjeszteni)
II. Harmadik országbeli állampolgárok esetén (nem EGT/EU állampolgárok)
Mentesül az a harmadik országbeli állampolgár a díjfiztési kötelezettség alól, aki:
Change of accommodation
Important information:
Mandatory documents for report of accommodation change
Or
EnterHungary will create the above mentioned document with the data what you provided after the submission. In this case you have to upload as soon as possible
Important
If you have a case under process (e.g. extension of residence permit) and your address changed during this, you DO NOT HAVE TO start a new accommodation change case, only submit the new documents to the current case.
3. In case of any missing document you will get a notification at the TO DO button so you can submit the necessary
⓵ FIRST STEP
⓶ SECOND STEP
⓷ THIRD STEP
Substitution or replacement of the resident permit
Substitution of residence permit
If one of your personal data (e.g. in surname because of marriage/divorce) has been changed, or it is misspelled ont he residence permit, you have to apply for a substitution.
Important:
In case of any change in your name, firstly you must apply for new passport. Please, submit the application for substitution of residence permit after this, with the new passport
1.and fill out the application from HERE.
2.Bring your official documents to support the changed data or the correct version of your(e.g. marriage certificate, birth certificate) along with the valid passport containing the changed personal data.
3.You can submit your application in person at the regional directorate according to your place of accommodation.
4.You can pay the procedural fee by card when submitting the application (20 000 HUF)
Replacement of the residence permit card
If your permit was lost, destroyed, stolen or damaged, you have to apply for a replacement.
Important:
If the residence permit has been lost or stolen abroad, you must apply for the replacement of the permit at the consulate of Hungary (if the permit has been stolen, the application must be accompanied by a police report). You must have a valid passport to be able to apply for the replacement.If it is also lost, first of all you must replace the passport, then you can report the loss of residence permit.
1.and fill out the application from HERE.
2.You can submit your application in person at the regional directorate according to your place of accommodation.
You can pay the procedural fee by card when submitting the application (20 000 HUF)
Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság által az Európai Unió Belügyi Alapok társfinanszírozásával megvalósított projektekről bővebben itt olvashat.
Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság a 2005. november 1-jét követően indult eljárásokban hatósági döntéseit a jogszabályban meghatározott esetekben hirdetményi úton honlapján is közzéteszi. Amennyiben a lenti keresőbe beírt adatokkal nincs találat, kérem, kattintson a HIRDETMENY linkre és ismételje meg a keresést a megjelenő felületen.