Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal

Tájékoztató informatikai üzemzavarról

LOGO kicsi

 

Tisztelt Ügyfelünk!

 

 

Tájékoztatjuk, hogy az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság (a továbbiakban: Főigazgatóság) elektronikus ügyintézést biztosító felülete, az Enterhungary felület (www.enterhungary.gov.hu) technikai okok miatt átmenetileg nem elérhető. A hiba elhárításán a Főigazgatóság munkatársai folyamatosan dolgoznak, a szolgáltatás teljeskörű helyreállítása előreláthatóan legkésőbb 2023. december 30. napján 16 óráig megtörténik.

A Főigazgatóság a szolgáltatás helyreállításáról tájékoztató e-mailt küld ki minden olyan, az Enterhungary oldalon korábban regisztrált felhasználónak, aki 2023. november 1-je után az Enterhungary fiókját használta. Emellett tájékoztatás kerül ki a Főigazgatóság honlapjára is (www.oif.gov.hu).

 

 

A Főigazgatóság a szolgáltatás helyreállításáig az alábbi módon biztosítja a kérelmek benyújtását.

 

1) Elektronikus ügyintézésre kötelezettek, illetve ügyfélkapuval vagy cégkapuval rendelkező ügyfelek a kérelmeket e-papíron tudják benyújtani.

Az e-papíron benyújtott kérelmek esetén ahhoz, hogy a kérelem benyújtottnak legyen tekinthető, mindenképpen szükséges:

-          a tárgymezőben feltüntetni a kérelemmel érintett ügyfél nevét, születési dátumát és tervezett lakóhelyét/szálláshelyét (település megjelölésével),

-          mellékletként benyújtani a 25/2007. (V. 31.) IRM rendelet szerinti kitöltött, arcfényképpel (arcképmás) ellátott formanyomtatványt,

-          mellékelni a díj befizetéséről szóló igazolást,

-          csatolni a meghatalmazást.

Díj befizetése átutalással történhet. Ebben az esetben szükséges az alábbi adatok feltüntetése a közlemény mezőben:

-          kérelemmel érintett ügyfél útlevélszáma és

-          VEZETÉKNÉV, Keresztnév feltüntetése [amennyiben a teljes név feltüntetésére nincs mód, a vezetéknevet (nagybetűvel) és egy keresztnevet szükséges megadni].

A Főigazgatóság kizárólag az alábbi számlaszámra teljesített utalásokat tudja a kérelem befogadásához figyelembe venni: 10023002-00283511-02000006

Fontos, hogy a kérelmek beazonosíthatósága érdekében (ahogyan eddig is) egy utalás során csak egy ügyben lehet eljárási díjat megfizetni.

A hiányosan benyújtott kérelmeket vagy nem beazonosítható módon végrehajtott befizetéseket a Főigazgatóság – az Enterhungary felületen benyújtott kérelmekkel azonos módon – nem tudja benyújtott kérelemként figyelembe venni.

 

 

 

2) Elektronikus ügyintézésre nem kötelezett, illetve ügyfélkapuval vagy cégkapuval nem rendelkező ügyfelek kérelmeiket személyesen is benyújthatják.

 

A fennálló helyzetre tekintettel 2023. december 28-án és december 29-én a Főigazgatóság nyitva lévő ügyfélszolgálatain meghosszabbított ügyfélfogadási idővel várjuk azon ügyfeleinket, akik kérelmeiket nem tudják e-papíron benyújtani, vagy nem kívánják megvárni az üzemzavar elhárítását. Az ügyfélszolgálatok elérhetőségei az alábbi linken vagy a Főigazgatóság honlapján a Kapcsolat menüponton belül a Területi szervek elérhetőségei menüpontban ismerhetők meg:

http://oif.gov.hu/index.php?option=com_k2&view=item&layout=item&id=175&Itemid=462&lang=hu# 

Felhívjuk ugyanakkor a figyelmet, hogy a személyes ügyfélfogadásra a meghosszabbított nyitvatartási időben is csak korlátozott számban van lehetőség, emiatt elsődlegesen javasoljuk az e-papír szolgáltatás igénybe vételét.

 

Személyes kérelmezés esetén alábbiakat kell benyújtani:

-          25/2007. (V. 31.) IRM rendelet szerinti kitöltött, arcfényképpel (arcképmás) ellátott formanyomtatvány (ami elérhető többek között a Főigazgatóság honlapján, a www.oif.gov.hu oldalon az egyes kérelemtípusokra vonatkozó oldalakon),

-          útlevél,

-          díj befizetéséről szóló igazolás.

Díj befizetése átutalással vagy csekken történhet. Mindkét esetben szükséges az alábbi adatok feltüntetése a közlemény mezőben:

-          kérelemmel érintett ügyfél útlevélszáma és

-          VEZETÉKNÉV, Keresztnév feltüntetése [amennyiben a teljes név feltüntetésére nincs mód, a vezetéknevet (nagybetűvel) és egy keresztnevet szükséges megadni].

A Főigazgatóság kizárólag az alábbi számlaszámra teljesített utalásokat tudja a kérelem befogadásához figyelembe venni: 10023002-00283511-02000006

Fontos, hogy a kérelmek beazonosíthatósága érdekében (ahogyan eddig is) egy utalás során csak egy ügyben lehet eljárási díjat megfizetni.

Felhívjuk a figyelmet, hogy számos kérelmet 2024. január 1. napját követően is be lehet nyújtani:

-          okmány csere és pótlás kérelmek;

-          lejáró ideiglenes tartózkodásra jogosító igazolás meghosszabbítása;

-          bevándorlási engedély okmány érvényességének hosszabbítása;

-          EGT állampolgárok regisztrációs igazolás és állandó tartózkodási kártya kiadás iránti kérelme;

-          EGT állampolgár családtagjainak tartózkodási kártya és huzamos tartózkodási kártya kiadása és meghosszabbítása iránti kérelme.

Emellett lehetőség lesz a 2023. december 31-ig benyújtott elektronikus kérelmek esetében a biometrikus adatok felvételére is.

A kérelembenyújtó felület hibája okozta fennakadások miatt szíves elnézésüket kérjük.

 

 

ORSZÁGOS IDEGENRENDÉSZETI FŐIGAZGATÓSÁG

Belügyi alapok
  • Belügyi alapok

     

    Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság által az Európai Unió Belügyi Alapok társfinanszírozásával megvalósított projektekről bővebben itt olvashat.

     

    logo mmia pici

     

     

Hirdetmények

Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság a 2005. november 1-jét követően indult eljárásokban hatósági döntéseit a jogszabályban meghatározott esetekben hirdetményi úton honlapján is közzéteszi. Amennyiben a lenti keresőbe beírt adatokkal nincs találat, kérem, kattintson a HIRDETMENY linkre és ismételje meg a keresést a megjelenő felületen.

HIRDETMENY

OIF logó nagyonnagyonkicsi

Tisztelt Érdeklődő!

 

Tájékoztatjuk, hogy a harmadik országbeli állampolgárok beutazására és tartózkodására vonatkozó új idegenrendészeti jogszabály átmeneti rendelkezései alapján ha Ön Magyarországon a korábbi jogszabály alapján már érvényes tartózkodási engedéllyel rendelkezik, az új idegenrendészeti jogszabály szerinti jogcímek valamelyikén kérelmezheti a tartózkodási engedélye kiadását. Felhívjuk a figyelmet, hogy kizárólag tartózkodási engedély kiadása kérelmezhető jelenleg személyesen és az Enter Hungary rendszeren keresztül, függetlenül a meglévő érvényes engedélytől. A tartózkodási engedély meghosszabbítása az átmeneti szabályok szerint nem lehetséges. A tartózkodási engedély kiadása iránti kérelmet legkorábban a tartózkodási engedély lejárta előtt 45 nappal nyújthatja be. Ha 2024. március 1. és április 1. között jár le, a tartózkodási engedély kiadása iránti kérelmet legkésőbb a tartózkodási engedély érvényességi idejének utolsó napján kell benyújtania.

 

Részletek és további információk ide kattintva érhetőek el : Átmeneti szabályok (gov.hu)

 

 

OK